گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهیدسهی راد از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛شهید محمدرضا سهی راد سال 1336 در شهر تهران متولد شد. شهید 4 ساله بود كه به علت بیماری پدر و توصیه پزشكان معالج به همراه خانواده به شهر ارومیه مهاجرت كرد و بدین ترتیب تحصیلات خود را تا اخذ مدرك دیپلم در این شهر ادامه داد و پس از آن به خدمت سربازی فرا خوانده شد.

دوران سربازی او مقارن با انقلاب و صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر ترك پادگان ها بود و او فرمان امام (ره) ‌را گردن نهاد و همگام با مردم در سرنگونی طاغوت شركت نمود.

پس از پایان دوران خدمت سربازی، وارد دانشگاه شد و در رشته ‌كشاورزی ادامه تحصیل داد و در همین زمان به علت تعطیلی دانشگاه ها، به صف پرتوان سپاه پاسداران پیوست و رهسپار جبهه های نبرد گردید و جزو اولین گروهی بود كه از طریق سپاه پاسداران ارومیه به جبهه ها اعزام شد. او در این نبرد مجروح گشت و به مدت 6 ماه در جبهه آبادان، در مقابله با رژیم متجاوز عراق مردانه جنگید و در همین ایام دوباره زخمی شد و مدتی را در بیمارستان آبادان، بستری گشت.

سپس در تاریخ 1360/8/16 در منطقه هشتیان كردستان در حین درگیری با ضدانقلاب، به كاروان شهیدان انقلاب ملحق شد و عاشقانه به دیدار حق شتافت.

 انتهای  پیام/

بیوگرافی شهید محمدرضا سهی راد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.