رئیس انجمن صنفی کارفرمایی طراحی و معماری استان تهران گفت: تمامی طرح های ملی معماران و سازندگان ساختمان در سامانه معماری به ثبت می رسد.

پروژه های معماران کشور ثبت می شودبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ؛ مراسم رونمایی از سامانه ثبت مالکیت طراحی و معماری و پروژه‌های ساختمانی امروز برگزار شد.

بر اساس این گزارش سید احمد سید مراد رئیس انجمن صنفی کارفرمایی طراحی معماری و دکوراسیون داخلی استان تهران در این مراسم با بیان اینکه بعد از سه سال مطالعات گسترده با حضور کارشناسان معماری و طراحی این سامانه طراحی شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به شرایط جدید و توسعه شبکه‌های مجازی متاسفانه در پروژه‌های معماری و طراحی سواستفاده بسیاری می‌شد که این موضوع باعث نگرانی طراحان و معماران داخلی گردید.

سید مراد در ادامه تصریح کرد: طی یک سال گذشته فرهنگ‌سازی‌های مختلفی در خصوص بحث‌های معماری و طراحی‌های ساختمان انجام شد و بعد از فراهم کردن زیرساخت‌های لازم سامانه ثبت مالکیت طراحی راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه شرکت‌های مختلف اقدام به سواستفاده از پروژه‌های لاکچری و ملی می‌کنند گفت: در حال حاضر برخی از شرکت‌های غیرمجاز با دریافت هزینه‌های هنگفت اقدام به ثبت پروژه‌های لاکچری می‌کنند که ما با طراحی این سامانه امنیت کافی را برای طراحان و معماران داخلی فراهم کرده‌ایم.

سید مراد در ادامه با بیان اینکه این سامانه با نظارت وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد گفت: در این سامانه رده‌بندی و گروه‌های مختلف پروژه لاکچری و ملی وجود دارد و سازندگان می‌توانند بدون هیچ گونه نگرانی از پروژه‌های مختلف استفاده کنند.

وی تاکید کرد: دایره حقوقی انجمن فعال است و چنانچه از پروژه‌ای سواستفاده شود به وسیله بازرسان پیگیری و رسیدگی می‌شود.

وی تاکید کرد: در این سامانه تمامی طراحی‌ها و معماری‌های داخلی ثبت و به طور کامل حفظ و صیانت می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار