مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از اجرای مانور عملیاتی درمان اضطراری هلال احمر در روستاهای جفیر 1 و 2 از توابع هویزه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت:مانور عملیاتی درمان اضطراری هلال احمر در روستاهای جفیر 1 و 2 از توابع هویزه برگذارشد

وی بیان داشت: برای برگزاری این مانور از روزهای قبل به نیازسنجی و شناسایی روستاهای کم برخوردار و آسیب پذیر منطقه و بررسی شرایط اقلیمی پرداخته شد، که در این مانور با نصب دو درمانگاه سیار صحرایی، بیش از 375 نفر ویزیت و درمان سرپایی شدند.

خدادادی با اشاره به خدمات ارائه شده در این مانور افزود: ویزیت، ارائه دارو، مشاوره و خدمات روانشاسی و کلاس آموزشی تغدیه برای زنان باردار و تست فشار و قند خون از خدماتی بود که به صورت رایگان به اهالی روستای جفیر 1 و 2 ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: تیم درمان اضطراری(BHCU) شامل 1 پزشک متخصص،2 پزشک عمومی، 1 ماما، 1 پرستا خانم، 2 پرستار آقا، 4 راه انداز، 1 کارشناس تغذیه، 1 مشاور رواشناسی، 1 کارشناس بهداشت محیط و 4 نفر عوامل اجرایی بود.
خدادادی گفت: در این مانور از 2 دستگاه آمبولانس، 1دستگاه کامیونت داروخانه سیار و 2 دستگاه خودروی پشتیبانی استفاده شد.

وی اظهار کرد: برگزاری مانورهای اضطراری یکی از برنامه‌های اصلی جمعیت هلال‌احمر است که در فصول مختلف برگزار می شود
خدادادی با اشاره به اهداف از برگزاری مانور درمان اضطراری، افزود: به روز و آماده بودن تیم های درمانی در مواقع ضروری، ارتقای سطح آمادگی امدادگران و نجاتگران در زمان بروز بحران وسوانح و ارائه خدمات به اقشار محروم و کم برخوردار از اهداف اصلی برگزاری مانور درمان اضطراری بود.

خدادادی، هدف اصلی از اجرای این مانور منطقه ای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق محروم عنوان کرد و افزود: تمرین عملی تیم های درمان اضطراری جمعیت جهت انجام بهینه ماموریت های محوله در زمان وقوع سانحه است.

وی یاد آور شد: برگزاری مانورهایی از این دست ضمن تحقق اهداف انسان دوستانه جمعیت، هماهنگی عوامل و تیم های ماموریتی درمان اضطراری را افزایش خواهد داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در پایان متذکر شد: جمعیت هلال احمر به کمک داوطلبان بشردوست خود، همواره یار و یاور محرومان بوده و تمام تلاش خود را در راستای کاهش آلام بشری به کار می بندد.

انتهای پیام/م

حضور هلال احمر در مناطق کم برخوردار هویزه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.