مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به برپایی ۵ موکب دراین استان در مسیر زائران حسینی، گفت: از این تعداد دو موکب در مرزخسروی و کربلا از زائران اربعین پذیرایی می کنند.

 

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حجت الاسلام مصطفی نوروزی با اشاره به اینکه کردستان امسال برای دومین سال اقدام به برپایی موکب زائران اربعین کرده است، گفت: سال گذشته هم بزرگترین موکب استان در کربلا برپا شد که روزانه در سه نوبت صبح، ظهر و شام پذیرای ۱۵ هزار زائر اربعین حسینی بود و روزانه حدود پنج هزار نفر از زائران را اسکان می داد.

وی با اشاره به اینکه امسال  برای خدمت رسانی به زائران اربعین از استان کردستان ۵ موکب در مسیر زائران مستقر خواهد شد، اظهارداشت:  این موکب ها از محل اجرای نیات واقفان خیراندیش، کمک های مردمی و اعتبارات دولتی در مسیرهای حرکت زائران و همچنین کربلای معلی برپا می شود.

وی  عنوان کرد:  سه مورد از این موکب ها در مسیر حرکت زائران در بیجار، قروه و همچنین پلیس راه سنندج و ۲ مورد نیز در مرز خسروی و همچنین کربلای معلی و در جوار حرم مطهر امام حسین(ع) برپا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: موکب های استان با عنوان فداییان ولایت از پنجم آبان ماه جاری در مسیرهای مشخص شده فعالیت خود را آغاز و تا ۲۲ آبان پذیرای زائران اربعین حسینی هستند.

حجت الاسلام نوروزی اضافه کرد: امسال ۴۰۰ خادم متشکل از راننده، آشپز، کارکنان اوقاف، مبلغان و افراد دیگر در موکب های استان به زائران خدمات رسانی می کنند.

وی بیان کرد:بزرگترین موکب استان در کربلای معلی برپا می شود و از جمله فعالیت های این موکب می توان به  اسکان روزانه پنج هزار نفر، پذیرایی و اطعام روزانه ۲۵ هزار نفر، برپایی خیمه های معرفت اشاره کرد.

انتهای پیام/م

منبع:مهر

بزرگترین موکب استان کردستان در کربلای معلی برپا می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.