مدیرکل حج و زیارت استان کردستان از پیش‌بینی ثبت‌نام پنج هزار نفری مردم کردستان در پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل حج و زیارت استان کردستان  با اشاره به اینکه ثبت‌نام در اربعین حسینی از طریق سامانه سماح انجام می‌شود، گفت: کار ثبت‌نام از زائران اربعین در این سامانه از اول شهریور ماه آغاز شده است.

وی از پیش‌بینی ثبت‌نام پنج هزار نفری مردم کردستان در پیاده‌ روی اربعین حسینی خبر داد و گفت:  تاکنون ۳۵۰ نفر در این سامانه ثبت نام کردند.


مدیرکل حج و زیارت استان کردستان با تأکید بر اینکه زائران ثبت‌نام در این سامانه را به روزهای آخر موکول نکنند تا دچار مشکل نشوند، گفت: کار ثبت‌نام زائران به روال روزهای گذشته تا دو روز قبل از اعزام آنها ادامه خواهد داشت.

وی  اعلام کرد: سال گذشته سه هزار و ۵۸۳ زائر از استان کردستان به این سفر اعزام شدند که بیشترین تعداد ثبت ‌نام‌ کنندگان از شهرستان‌های بیجار، قروه و سنندج بودند.


ناظمی‌جلال با اشاره به اینکه صدور ویزا برای زائران استان کردستان از طریق کنسولگری عراق در کرمانشاه انجام می‌شود، عنوان کرد: مرز خروجی زائران هشت استان کردستان، کرمانشاه، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان مرزی خسروی تعیین شده است.

وی با اشاره به این‌که امسال محدودیت‌های بیشتری برای خروج افراد از مرز عراق در نظر گرفته شده است، ادامه داد: خروج افراد بدون ویزا و گذرنامه غیرقانونی است و امکانپذیر نیست.


مدیرکل حج و زیارت استان کردستان با اشاره به تشکیل هشت کمیته ستاد هماهنگی اربعین حسینی سال ۹۶  افزود: مسئولیت کمیته اعزام اربعین حسینی و دبیرخانه ستاد هماهنگی اربعین حسینی را اداره حج و زیارت استان کردستان برعهده دارد.


وی در پایان یادآور شد: سال گذشته غیر از اربعین حسینی ۵۰ کاروان اعزام به کربلا را از استان کردستان داشتیم که پیش‌بینی می‌شود این تعداد  در سال جاری بیشتر شود.

انتهای پیام/م

اعزام سه هزار و ۵۸۳ زائر کردستانی به اربعین حسینی در سال گذشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.