عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: حضرت امام خمینی (ره) وارد عرصه مبارزه شد و آیت‌الله مصطفی خمینی نیز سایه به سایه با او حرکت می‌کرد.

حاج مصطفی خمینی سایه به سایه امام حرکت می‌کردبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی‌اکبر محتشمی‌پور عضو مجمع روحانیون مبارز در چهلمین سالگرد سید مصطفی خمینی اظهار کرد: هر انسانی در این دنیا دارای آثاری است که گاهی این آثار در دوران حیات است و گاهی بعد از رحلت پدیدار می‌شود.

وی افزود: انسان‌هایی هستند که هم به وسیله حیات‌شان و هم رحلت‌ یا شهادتشان باعث تحول در جامعه می‌شوند. مرحوم حاج آقا مصطفی یکی از انسان‌های بزرگی است که هم حیاتش و هم شهادت او مبارک بود.

محتشمی‌پور تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) وارد عرصه مبارزه شد و رژیم شاه را مورد خطاب قرار داد. مرحوم آیت‌الله مصطفی خمینی نیز سایه به سایه با او حرکت می‌کرد.

عضو مجمع روحانیون مبارز بیان کرد: اما در روز عاشورای سال 42 قدم به مدرسه فیضیه گذاشت و سخنرانی آتشینی کرد که نتیجه آن باعث دستگیری و زندانی‌شدن وی شد. همچنین مرحوم سیدمصطفی خمینی نیز سیزدهم ماه محرم همان سال وارد صحن حرم حضرت معصومه (س) شد و حرکت عظیم مردم را رهبری کرد.

وی ادامه داد: اگر امام خمینی(ره) در راه و هدف خود به زندان افتاد مصطفی خمینی نیز راه او را پیمود و اگر امام خمینی (ره) تبعید شد، حاج آقا مصطفی نیز دچار چنین مسئله‌ای شد.

محتشمی‌پور تأکید کرد: یکی از عادات و برنامه‌های منظم مصطفی خمینی در مراسم‌های مختلف عبادت‌هایی بود که او همه‌ساله در مسجد کوفه انجام می‌داد و اعتکاف او در این مسجد زبانزد عام و خاص و همه طلاب بود.

عضو مجمع روحانون مبارز عنوان کرد: آیت‌الله بجنوردی در کنار حاج آقا مصطفی هر چهارشنبه عبا را روی خاک می‌انداخت و مشغول عبادت در مسجد سهله می‌شد. البته ایشان این سبک برنامه را در مسجد قم نیز داشته‌اند.

وی ادامه داد: مرحوم مصطفی خمینی مقید بود که در ماه رمضان شب تا صبح را در حرم امیرالمؤمنین بگذراند و ذکر انا انزلناه بگوید، همچنین فراموش نمی‌کنم که ایشان سالی چهار بار به کربلا مشرف می‌شد.

محتشمی‌پور اظهار کرد: دو جریان مرحوم مصطفی را به خوبی شناخته بود اول شخص امام راحل او را به خوبی می‌شناخت چرا که وی در دامن امام خمینی(ره) پرورش یافته بود و همه سجایای اخلاقی او را بهتر از همه می‌دانست و زمانی که موعد شهادت وی فرارسید گفت سیدمصطفی امید همه مسلمانان بود.

عضو مجمع روحانیون مبارز تأکید کرد: رژیم شاه نیز شخصیت وی را به خوبی می‌شناخت، به همین دلیل او را هدف قرار داده بود، چرا که تصور می‌کرد امام خمینی(ره) ممکن است چند صباحی بیشتر زنده نباشد و آنچه برای آینده رژیم پهلوی خطرناک است، حیات مصطفی خمینی است. به این دلیل که او می‌توانست مرجعیت مردم را برعهده بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین ساواک که به رژیم پهلوی مشورت می‌داد، به شاه می‌گفت که مصطفی امام خمینی(ره) را برای مبارزه تحریک می‌کند و اگر او از بین برود، می‌توانیم با یک تیر دو نشان بزنیم. این برنامه‌ریزی آنها برای به شهادت رساندن مصطفی از قبل به اطلاع وی رسیده بود.

 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار