مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی از آمادگی فرودگاه بین‌المللی بیرجند برای انجام بیش از ۳۴۰ پرواز در طول هفته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛  هادی سلامی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت : فرودگاه بین‌المللی بیرجند آمادگی دارد در هر ساعت دو پرواز را انجام دهد که در طول هفته بیش از 340 پرواز می‌شود .


وی با بیان اینکه در حال حاضر در حال رایزنی برای توسعه زیرساخت‌های هوانوردی و فرودگاهی به منظور ارائه خدمات مناسب، بهینه و به روز هستیم گفت: باید هر چه سریع‌تر این حرکت خوب در استان ایجاد شود که همه هدف از آن اتصال بیرجند به شبکه‌ای از توسعه اقتصاد سرعتی است.


سلامی گفت : خراسان جنوبی در موقعیت استراتژیکی در شرق کشور است و این منطقه نیاز به یک فرودگاه مجهز و توسعه یافته را دارد که همه فعالیت‌ها به این سمت و سو در حال انجام است.


مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با اشاره به راه‌اندازی ترمینال بار نیز گفت: باید تلاش کنیم تا محصولات کشاورزی استان به کشورهای دیگر صادر شود.


وی گفت: در تلاش هستیم تا پروازهای ترکیه، دبی و افغانستان نیز در این فرودگاه راه‌اندازی شود.


سلامی با اشاره به نصب یک رادار در اطراف کوه‌های باقران بیرجند گفت: از 3 دستگاه رادار خریداری شده کشور، یکی در استان خراسان جنوبی نصب خواهد شد و با نصب این رادار استان ما از منافع آن بهره‌مند می‌شود.


وی تصریح کرد: نصب این رادار در مرحله تملک اراضی است که بالاترین مکان و اشرافیت کامل به کل منطقه داشته باشد و نصب آن اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان نیاز دارد که به ارتقای پروازی کمک زیادی می‌کند.

منبع:تسنیم
انتهای پیام/ک


تلاش برای راه‌اندازی پروازهای ترکیه، دبی و افغانستان در فرودگاه بیرجند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار