رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با تاکید بر راه‌اندازی خطوط ترانزیت ریلی تا دو ماه آینده در استان گیلان گفت: این امر به توسعه تجارت و صادرات استان گیلان کمک چشمگیری می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ ، فرهاد دلق‌پوش عصر امروز در همایش ملی ابریشم کشور در رشت با تاکید بر اینکه استان گیلان ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه‌های مختلف دارد اظهار داشت: فرش ایرانی به‌عنوان یک هویت ملی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به ظرفیت‌های ذاتی و تاریخی استان گیلان در زمینه تهیه مواد اولیه و بافت فرش ابریشم گفت: با توجه به ظرفیت‌های مطلوب استان گیلان در این صنعت می‌توان گیلان را به‌عنوان پایلوت کشوری در این حوزه معرفی کرد.

وی با تاکید بر حمایت و توسعه از محصولات تولیدی چای، برنج و ابریشم در استان گیلان افزود: پیشینه تاریخی استان گیلان بیانگر فعالیت گسترده مردم این استان در تولید پیله ابریشم و نوغانداری است و گیلان در این اقدام نسبت به سایر استان‌های کشور پیشتاز بوده است.

دلق‌پوش با اشاره به تاسیس مرکز تحقیقات ابریشم کشور و مرکز توسعه نوغانداری کشور در شهرستان رشت خاطرنشان کرد: باید با استفاده بیشتر از ظرفیت‌های طبیعی در استان گیلان برای تولید و توسعه ابریشم کشور تلاش کرد.

وی پرورش کرم ابریشم، نخ ابریشمی و تولید انواع فرش ابریشمی را زنجیره‌ای ارزشمند در راستای پایداری این صنعت در استان نام برد و اظهار داشت: این صنعت به‌درستی می‌تواند زمینه ارز‌آوری و صادرات در استان باشد.

دلق پوش با تاکید بر راه‌اندازی خطوط ترانزیت ریلی تا دو ماه آینده در استان گیلان و با بیان اینکه این امر به توسعه تجارت و صادرات استان گیلان کمک چشمگیری می‌کند گفت: تولید و توسعه ابریشم گیلان نیازمند تعریف استراتژی دقیق و کارآمد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تولید ابریشم و توسعه صنایع ابریشمی را یکی از اولویت‌های ایجاد اشتغال در استان گیلان عنوان کرد و افزود: توسعه نوغانداری عاملی موثر در توسعه استان گیلان است.

همایش ملی ابریشم ایران با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از کارشناسان و دست اندرکاران صنعت نوغانداری استان‌های خراسان، یزد، تهران، اصفهان و گیلان در رشت برگزار شد.

انتهای پیام/پ

همایش ملی ابریشم ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.