در ۶ ماه نخست امسال ۶۷ درصد از فوتی‌های حوادث رانندگی کهگیلویه و بویراحمد در جاده‌های بویراحمد و دنا اتفاق افتاد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: در ۶ ماه نخست سال امسال۹۱ مورد فوت ناشی از حوادث رانندگی در سطح جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است که از این تعداد ۶۱ مورد مربوط به شهرستان‌های بویراحمد و دنا، ۱۱ مورد در حوزه گچساران و ۱۹ مورد در حوزه کهگیلویه بوده است.


کامروز امینی افزود: همچنین ۷۸ درصد فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی در مسیر‌های برون شهری رخ داده است.


وی بیان کرد: ۷۱ مورد فوت ناشی از حوادث رانندگی در مسیر‌های برون شهری، ۱۵ مورد در مسیر‌های درون شهری و پنج مورد در جاده‌های روستایی اتفاق افتاده است.


مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از ۹۱ مورد فوت شده حوادث رانندگی این استان در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۶، ۵۴ درصد متأهل بوده اند اضافه کرد: از این تعداد ۶۵ نفر مرد و ۲۶ نفر زن بوده اند.


وی گفت: ماه فروردین در صدر ماه‌های پر حادثه سال ۱۳۹۶ با ۲۰ مورد فوتی در ۶ ماه نخست سال بوده است.


حوادث رانندگی کهگیلویه و بویراحمد در پنج سال گذشته بیش از یک هزار کشته، ۳۰ هزار زخمی و ۱۵۰ ضایعه نخاعی در پی داشت.


در مجموع ۱۲۰ نقطه حادثه‌ خیز در استان وجود دارد که از این تعداد بیش از ۴۷ نقطه جزء نقاط حادثه‌ خیز شناسنامه دار ملی هستند.


کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.


براساس برنامه ریزی‌ها جاده چهار خطه ۱۴۵ کیلومتری بابامیدان -گچساران به بهبهان تا پایان سال ۱۳۹۷ تکمیل می‌شود که تکمیل این طرح نقش مهمی در کاهش سوانح جاده‌ای دارد.


تکمیل بزرگراه یاسوج به سمیرم و یاسوج -بابامیدان _گچساران به بهبهان از جمله طرح‌های مهم در دست ساخت در کهگیلویه و بویراحمد است که نقش به سزایی در کاهش تصادفات دارد.

انتهای پیام/د

بیشترین فوتی‌ تصادفات

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.