رئیس اداره بحران و پدافند راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: طی سال‌های اخیر 1074 نفر در حوادث رانندگی محورها و جاده‌های استان جان خود را از دست دادند.

بیت‌الله محرابی در نشست ظهر امروزشورای ترافیک به آمار کشته شدگان در محورهای استان از سال 90 تا 6 ماه ابتدای 96 اشاره کرد و اظهار داشت: در سال 90، 159 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که 127 نفر مرد و 32 نفر زن بودند، سال 91 تعداد فوت شدگان 151 نفر به ثبت رسیده که 112 نفر مرد و 39 نفر زن بودند.

رئیس اداره بحران و پدافند راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کشته شدن 153 نفر در سال 92 گفت: از این تعداد 115 نفر مرد و 38 نفر زن بود، ضمن اینکه در سال 93، 184 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد: 168 نفر در سال 94 در حوادث رانندگی فوت شدند که آمار کشته شدگان سوانح رانندگی سال گذشته نیز 168 نفر شامل 116 مرد و 52 زن به ثبت رسیده است.

این مسؤول ادامه داد: در 6 ماه نخست سال جاری 91 نفر در حوادث رانندگی محورهای مواصلاتی استان جان خود را از دست ددند که 59 نفر از کشته شدگان مرد و 32 نفر زن بودند که در مجموع از سال 90 تا شش ماهه ابتدای سال جاری یک هزار و 704 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.

محرابی با بیان اینکه طی این سال‌ها نیز 5 هزار و 445 نفر در حوادث رانندگی مجروح شدند، افزود: بسیاری از حوادث و سوانح رانندگی در نقاط حادثه‌خیز رخ داده است که انتظار می‌رود برای رفع نقاط حادثه‌خیز اعتباراتی اختصاص داده شود.

وی با اشاره به نبود زیرساخت‌ها در استان گفت: برای کاهش تصادفات و حوادث رانندگی باید برخی زیرساخت‌ها وجود داشته باشد برای مثال استان باید 210 کیلومتر بزرگراه داشته باشد اما فقط 100 کیلومتر بزرگراه در اختیار است.

رئیس اداره بحران و پدافند راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد به وجود 47 نقطه حادثه‌خیز در استان اشاره کرد و افزود: برای رفع این نقاط نیازمند اعتبار هستیم اما یک ریال اعتبار برای رفع نقاط حادثه‌خیز به استان اختصاص داده نشده است، از محل اعتبارات بحران برای رفع این نقاط اعتبار اختصاص داده می‌شود اما وقتی این رقم تخصیص داده نمی‌شود دست ما بسته است.

این مسؤول در خصوص کاهش نقاط حادثه‌خیز از 120 به 47 نقطه گفت: در سال 90 تعداد نقاط حادثه‌خیز در سطح جاده‌ها و محورهای استان 120 نقطه اعلام شد اما طی دو سال اخیر قانون نقاط حادثه‌خیز تغییر کرد و هم‌اکنون نقاط حادثه‌خیز در سطح استان 47 مورد است که 13 نقطه آن آشکارسازی شده است.

محرابی اضافه کرد: از تعداد 47 نقطه حادثه‌خیز در سطح استان تاکنون هیچ یک از این نقاط رفع نشده که برای حذف نقاط حادثه‌خیز نیازمند تخصیص اعتبار هستیم و از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انتظار داریم به این حوزه اعتباراتی اختصاص دهند.

انتهای پیام/غ

عدم اختصاص یک ریال اعتبار برای رفع نقاط حادثه‌خیز استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.