رئیس سازمان برنامه ‌و بودجه خراسان شمالی گفت: در سال جاری اختصاص ۱۰۵ میلیارد تومان برای کمک‌های فنی و اعتباری و زیرساخت فعالیت‌های اقتصادی به استان سیاست‌گذاری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ مجید پور عیسی رئیس سازمان برنامه ‌و بودجه خراسان شمالی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان خراسان شمالی گفت : برای امسال ۱۰۵ میلیارد تومان سیاست‌گذاری شده که بر اساس جدول دستورالعمل در سه مسیر کمک‌های فنی اعتباری ، ایجاد زیرساخت برای فعالیت‌های اقتصادی و کمک به طرح‌های ملی می‌توان هزینه کرد.

وی بابیان اینکه تاکنون ۸۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به طرح‌های ملی کمک شده است ، عنوان کرد: بنابراین اختصاص این اعتبار در قالب کمک‌های فنی اعتباری به صندوق‌ها و کمک به ایجاد زیرساخت‌ها برای انجام فعالیت‌های اقتصادی هزینه می‌شود.

پور عیسی با اشاره به این که این اعتبارات به‌صورت اسناد است ، تصریح کرد : به‌ منظور بهره‌مندی دستگاه‌های اجرایی از کمک‌های فنی و اعتباری باید برای پذیرش این اسناد از سوی بانک‌ عامل با آنان به تعامل رسید در غیر این صورت تمام اعتبارات اختصاص‌ یافته در بخش زیرساخت‌ها هزینه می‌شود.

وی درباره اعتبارات اختصاص‌یافته به طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در خراسان شمالی گفت : اجرایی شدن این طرح به ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که فقط برای امسال ۱۱ و نیم میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیداکرده است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خراسان شمالی گفت : در نشست‌های متعددی که در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی انجام‌شده کمتر از ۵۰ درصد از مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی در استان خراسان شمالی اجرایی شده است.

وی هم اکنون ۱۳ دستگاه اجرایی و عضو ستاد اقتصاد مقاومتی استان در خدمت اشتغال و تولید نیستند، گفت : صندوق توسعه و کارآفرینی باید در خدمت کارآفرینی باشد درصورتی‌که در عمل این‌گونه نیست.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خراسان شمالی تأکید کرد: اگر این روند ادامه داشته باشد، اثربخشی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان چندان زیاد نخواهد بود.

انتهای پیام/آ

تاکنون 83 میلیارد و 600 میلیون تومان به طرح های ملی در استان خراسان شمالی کمک شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.