معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: جرایم رخ داده در فضای مجازی نسبت به سال گذشته دراستان 70 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: گستردگی فعالیت و استفاده روزافزون از فضای مجازی باعث شده تا جرایم مرتبط با این پدیده نوظهور نیز روز به روز افزایش یابد.

وی گفت: افزایش 70 درصدی جرایم در فضای مجازی نشانگر آن است که این فضا بستر مناسبی برای متخلفان است که باید با همکاری دستگاههای مرتبط عرصه را بر متخلفان و مجرمان فضای مجازی تنگتر کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: بیکاری یکی از آسیب های مهم اجتماعی است که متاسفانه نرخ آن در استان سه درصد بیشتراز میانگین کشور یعنی در حدود 15 درصد است که زمینه ساز بسیاری از تخلفات و جرایم دراستان است.

خدادادی حاشینه نشینی را هم از جمله عوامل افزایش بزه های اجتماعی و جرایم بیان کردو گفت متاسفانه بیش از 80درصد از جرایم رخ داده مربوط به مناطق حاشیه شهر است که بابرنامه ریزی و تشکیل کارگروه ویژه در مرکز استان از سال 92 گسترش حاشیه نشینی در اردبیل متوقف شده اما با این حال مناطق حاشیه شهر اردبیل یک هزار و 500 هکتار است که به نسبت وسعت کل شهر رقم بزرگ و قابل ملاحظه ای است.

وی از افزایش آمار طلاق در استان هم خبر داد و گفت در سال 95 میزان طلاق در استان 21 درصد افزایش را نشان می دهد و بطور متوسط از هر 5 ازدواج یک مورد منجر طلاق می شود اما در 6 ماهه امسال آمار ها از کاهش طلاق در استان اردبیل حکایت دارند.

وی خشونت را اولین جرم کشور و استان اردبیل بیان کردو گفت نوع خشونت در استان بیشتر خشونت های خرد و درگیری های بعضا لفظی و سطحی اما تعداد و میزان آن در استان بالا و 35 تا 50 درصد جرایم مربوط به این بخش است که و باید این مسئله با فرهنگ سازی و افزایش روحیه گذشت و بخشش در استان حل شود.

 

انتهای پیام/ح

کاهش آمار طلاق در استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار