مدیرکل پست استان اردبیل گفت: 6 میلیون و 300 هزار مرسوله پستی در یک سال پستی از 17 مهرماه پارسال تا 17 مهرماه امسال در استان اردبیل جابجا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی امدادی، مدیرکل پست استان اردبیل افزود: از این تعداد 3 میلیون و 300 هزار مرسوله پستی از استان جمع آوری و به خارج ازاستان صادر و سه میلیون مرسوله وارد و در نقاط مختلف استان توزیع شده است.

وی از فعالیت 400 واحد و نقاط پستی در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: 320 دفاتر ICT در روستاها، 40 دفترنمایندگی پستی، 26 واحد دفاتر پیشخوان دولت، 10 اداره پست شهرستانهای استان و چهار واحد دفتر پستی دولتی از جمله آنهاست.

مدیرکل پست استان اردبیل با بیان اینکه در تقویم جهانی روز 17 مهرماه که مصادف با نهم اکتبر سال میلادی است به عنوان روز جهانی پست نامگذاری شده است، اضافه کرد: هم اکنون بیش از 170 کشور جهان عضو اتحادیه جهانی پست هستند و ایران بیست و نهمین کشور در دنیاست که در سال 1256 هجری شمسی عضو این اتحادیه کهن شده است.

امدادی شعار امسال روز جهانی پست را ' پست هوشمند در خدمت مردم، رقابت، تحول و تکامل ' عنوان کرد و ادامه داد: اداره کل پست در همه جای استان حضور دارد و ارتباط خود با مردم را برای ارائه خدمات مطلوب به آنها با شعار سرعت، دقت و ایمنی حفظ کرده است.

وی بیان کرد: با اینکه با گسترش فضای مجازی نامه های ارسالی کاهش یافته اما خرید اینترنتی رشد داشته و شاهد افزایش بسته های پستی ارسالی هستیم و تلاش می کنیم زیرساخت های لازم برای توزیع بسته های پستی را در استان فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه حجم خرید مردم به صورت اینترنتی در حال افزایش است، گفت: روزانه به طور میانگین 500 بسته پستی ارسالی در استان توسط پست توزیع می شود و بسته های ارسالی از سطح استان به نقاط مختلف نیز حدود 150 بسته می باشد.

 

انتهای پیام/ح

فعالیت 400 واحد و نقاط پستی در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.