تاسیس دایره مبارزه با جرائم اینترنتی در اردبیل

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از تاسیس دایره مبارزه با جرائم اینترنتی در دادستانی اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل در بازدید از پلیس فتای اردبیل افزود: در مورد برخورد با جرائم اینترنتی از جمله جرائمی همچون شایعه‌پراکنی، توهین به مقدسات و تبادل مواد مخدر در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، از تاسیس دایره مبارزه با جرائم اینترنتی در دادستانی اردبیل خبر داد.

وی گفت: سطح بالای فناوری و تجهیزات پلیس فتا در کنار تعهد و تخصص نیروها، ضامن صیانت از منافع، اسرار و اقتدار ملی در فضای تولید و تبادل اطلاعات است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با قدردانی از نیروی انتظامی در تأمین امنیت و آرامش جامعه افزود: توسعه‌ روزافزون زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و افزایش کاربران و استفاده‌کنندگان از اینترنت و سایر فناوری‌های اطلاعاتی، ارتباطی و مخابراتی، شبکه‌های دیتا، ارتباطات ماهواره‌ای از جمله‌ دلایلی است که لزوم ایجاد و توسعه‌ سازوکاری برای برقراری امنیت در فضای تولید و تبادل اطلاعات را توجیه می‌کند.

عتباتی تصریح کرد: با توجه به این شرایط و رشد روزافزون کاربران اینترنتی پلیس تخصصی فتا در مجموعه‌ نیروی انتظامی برای تأمین امنیت و مقابله با جرایمی که در این فضا به وقوع می‌پیوندند نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

وی گفت: رشد قارچ‌گونه‌ جرایم در حوزه‌ فضای تولید و تبادل اطلاعات مثل کلاهبرداری‌های اینترنتی، جعل داده‌ها و عناوین، سرقت اطلاعات، تجاوز به حریم خصوصی اشخاص و گروه‌ها، هک و نفوذ به سامانه‌های رایانه‌ای و اینترنتی، هرزه‌نگاری و جرایم اخلاقی و برخی جرایم سازمان‌یافته‌ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایجاب می‌کند که پلیس تخصصی که توان پی‌جویی و رسیدگی به جرایم سطح بالای فناورانه داشته باشد را به این امور رسیدگی کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل بیان کرد: صیانت از منافع، حفظ حریم خصوصی و آزادی‌های مشروع، اسرار و اقتدار ملی در فضای تولید و تبادل اطلاعات، حفظ زیرساخت‌های حیاتی کشور در مقابل حملات الکترونیک و اعتماد و آسودگی خاطر آحاد شهروندان جامعه برای انجام تمامی امور قانونی از جمله فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به منظور صیانت از حاکمیت و اقتدار ملی از جمله اهداف تشکیل پلیس فتاست که خوشبختانه پلیس در این حوزه تخصصی خود با اتکای به فناوری‌های نوین و نیروهای متعهد و متخصص به خوبی از عهده وظایف خود برآمده و نظارت جامع و کامل بر امور دارد.

عتباتی با تاکید بر لزوم هوشیاری شهروندان در مقابل کلاهبرداری‌های احتمالی در فضای مجازی اظهار کرد: مردم قبل از انجام هرگونه فعالیت در فضای مجازی، به هشدارها و توصیه‌های پلیس در این زمینه توجه داشته باشند و از اعتماد بی‌جا به طرف مقابل در خریدهای الکترونیکی پرهیز کنند.

وی در مورد برخورد با جرائم اینترنتی از جمله جرائمی همچون شایعه‌پراکنی، توهین به مقدسات و تبادل مواد مخدر در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، از تاسیس دایره مبارزه با جرائم اینترنتی در دادستانی اردبیل خبر داد.

انتهای پیام/ح

برخورد با جرائم اینترنتی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار