اردبیل؛

با متخلفان انتخاباتی برخورد جدی و قانونی می شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل گفت: برخورد قاطع و قانونی با متخلفان انتخاباتی به ویژه تبلیغات زودهنگام انجام می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف خدادادی در سومین جلسه ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری کل استان اردبیل افزود: تمام تلاشها بر این است تا انتخابات سالم، پرشور و با رعایت قانون، شرع و بر طبق اصول اخلاقی برگزار شود و مشارکت حداکثری را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از جرائم از حساسیت ویژه ای برخوردار هستند افزود: جرائمی همچون استفاده از امکانات دولتی، موقعیت شغلی، تخریب، توهین، افترا چه در فضای مجازی و واقعی بطور دقیق رصد می شوند که در صورت مشاهده تخلف به طور جدی برخورد می شود.

وی درخصوص تبلیغات زود هنگام انتخاباتی نیز گفت: این گونه جرائم از مصادیق مسلم تخلفات انتخاباتی است که در این جلسه تمهیدات لازم در خصوص مقابله و پیشگیری از آن اتخاذ شد.

عتباتی دادستان مرکز استان اردبیل نیز با اشاره به اینکه برخورد قاطع با تخلفات انتخاباتی به ویژه تبلیغات زود هنگام انجام می گیرد گفت: بی تفاوتی و بی توجهی به این جرائم موجب تضییع حق کسانی می شود که منتظر شروع تبلیغات در وقت قانونی می باشند و وظیفه همه ماست تا از حق دفاع نموده و بر مدار قانون حرکت نمائیم.

وی با اعلام اینکه شعبه ویژه جرائم انتخاباتی در دادسرا تشکیل شده است گفت: به جرائم و تخلفات انتخاباتی خارج از نوبت رسیدگی شده و به کوچکترین تخلفات به ویژه از سوی افراد متولی در امر انتخابات و یا سوء استفاده کنندگان از جایگاه و موقعیت شغلی با جدیت و قاطعیت تمام برخورد می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.