مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت:همه رشته‌های آموزشی مربیان باید در راستای تربیت شهروند مطلوب تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ خدانظر دریکوندمدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به رویکرد پرورشی در تعلیم و تربیت اظهار داشت: رفتار انسانی که غم دیگران را شاد کند و در خدمت جامعه‌اش باشد، این رفتار‌ها برگرفته از آموزه‌های دینی است.

وی ادامه داد: ما تنها دینی هستیم که روحانیت زمانی که در خدمت مردم نباشد حرام است و با خدمت به مردم و جامعه ارزشمند می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اظهار داشت: باید با برنامه‌های متنوع در حوزه‌های فرهنگی این تغییر را در انسان‌ها ایجاد کنیم تا یک شهروند مطلوب در جامعه اسلامی تربیت شود و همه تلاشمان نیز در این راستا است.

دریکوند با بیان اینکه تربیت کردن وظیفه مربی پرورشی نیست، تصریح کرد: همه رشته‌های آموزشی مربیان باید در راستای تربیت شهروند مطلوب تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: این تربیت باید به گونه‌ای باشد که انسان بتواند تشکر و عذرخواهی و همچنین دیگر رفتار‌های انسانی را انجام دهد کند تا به یک شهروند مطلوب تبدیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان یادآور شد: اگر انسانی که دچار خود بزرگ بینی و نیز خود کم بینی نداشته باشد به آسیب مبتلا شده است و این در حالی است که انسان باید واقع‌بین باشد و ضعف‌ها و قوت‌های خود را بشناسد.

دریکوند گفت: جامعه واقع‌بین تاریخش را با ضعف‌ها و قوت‌هایش می‌شناسد و از آن‌ها استفاده می‌کند تا جامعه‌اش را توسعه دهد.

وی با اشاره به اینکه به پرورشی اگر در یک حوزه نگاه کنیم ظلم است، تصریح کرد: هر حرکتی در تعلیم و تربیت پرورش و تربیت است و هر علمی که آورده شده است برای تغییر رفتار فرد گذاشته‌ایم.

این مسئول در خصوص مسابقات قرآن که برگزار شد، تاکید کرد: نفس شرکت کردن در این مسابقه ارزشمند است.

انتهای پیام/م

همه رشته‌های آموزشی برای تربیت شهروند مطلوب تلاش کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.