مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان:

کسب مسئولیت پذیری با شرکت در شوراهای دانش آموزی

"خدانظر دریکوند" گفت: یکی از مهمترین اهداف تعلیم و تربیت اجتماعی ساختن دانش آموزان و آماده کردن آنان برای شرکت فعال وسازنده در زندگی اجتماعی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ دریکوند، مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان، یکی از شیوه های گرایش دانش آموزان به فعالیت ها و تصمیم گیری های اجتماعی، مشارکت آنان در گروه ها و شوراهای متشکل از همسالان در مدارس است.

وی با اشاره به برگزاری بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدارس گفت : در قالب شورای دانش آموزی ، دانش آموزان نسبت به حقوق اجتماعی خود وبهره برداری صحیح از آن واحترام به حقوق دیگران آگاهی کسب می کنند .

دریکوند مدرسه را مکانی برای یادگیری مهارت های زندگی و مهارت های اجتماعی برشمرد و افزود : انتخابات شورا های دانش آموزی با هدف پرورش روحیه همکاری ، تعاون ، همفکری ، سعه صدر، تحمل نظرات و افکار متفاوت و مسئولیت پذیری و تصمیم گیری برگزار می شود و تلاش می شود تا دانش آموزان در مقیاسی کوچکتر تاثیر و تاثرات انتخاب گری خود را به عینه مشاهده کنند .

این مسئول با تاکید براینکه اگر به دانش آموزان فرصت اندیشیدن، ابراز وجود ومداخله موثر در امور مربوط به خودشان داده شود، موجب عزت نفس وارتقاء شخصیت آنان ومسئولیت پذیری بیشتر وفعالیت خود انگیخته ومسئولانه آنان خواهد شد،افزود : تشکیل شورای دانش آموزی در مدارس ونگرش مثبت وبرخورد مسئولانه دست اندر کاران تعلیم و تربیت وکارشناسان نسبت به اجرای این طرح، زمینه درونی ساختن فرهنگ مشارکت ومشارکت پذیری در دانش آموزان وتحولی کار ساز در نظام اجرایی وتصمیم سازی آموزش وپرورش را فراهم خواهد کرد .

دریکوند در ادامه گفت: کسب آمادگی وآگاهی های لازم برای همزیستی، هم اندیشی، پذیرش تنوع دیدگاه ها و تحمل آراء وعقاید دیگران، مشارکت در امور یادگیری مهارت های زندگی از جمله اهدافی است که از مجرای شوراهای دانش آموزی تحقق می پذیرد.

انتهای پیام/د

موفقیت دانش آموزان در تصمیم گیری های اجتماعی  با مشارکت در کار گروهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.