پارلمان افغانستان بار دیگر مسئولین کمیسیون انتخابات را احضار کرد و خواستار پاسخگویی آنها در خصوص نگرانی های نمایندگان شد.

احضار مجدد مسئولان انتخاباتی به پارلمان و جواب سربالای کمیسیون انتخاباتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پارلمان افغانستان بار دیگر مسئولین کمیسیون انتخابات را احضار کرد و خواستار پاسخگویی آنها در خصوص نگرانی های نمایندگان شد.

«عبدالرئوف ابراهیمی»، رئیس پارلمان افغانستان گفت: اگرچه کمیسیون انتخابات تذکر قبلی پارلمان برای پاسخگویی در مجلس را نادیده گرفت اما بار دیگر از مقامات کمیسیون انتخابات افغانستان و کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی می‌خواهیم تا در پارلمان حضور یابند و به سوالات نمایندگان پاسخ دهند.

«همایون همایون»، معاون اول پارلمان افغانستان اظهار داشت: عدم حضور مسئولان کمیسیون انتخاباتی در مجلس نشان دهنده فساد اداری در این کمیسیون است.

از سوی دیگر، «محمد وریماچ» رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات افغانستان در واکنش به این موضوع تصریح کرد که پارلمان افغانستان صلاحیت احضار یا استیضاح کمیسیون انتخابات را ندارد.

وی افزود: بر اساس قانون انتخاباتی، این کمیسیون تنها موظف است تا از طریق رسانه‌ها اطلاعات را با مردم در میان بگذارد.

وریماچ گفت که پارلمان افغانستان برای تحت فشار قرار دادن کمیسیون انتخابات تلاش می کند اما اگر نمایندگان مجلس به دنبال بررسی مشکلات و دستاوردهای این کمیسیون هستند در صحن عنلی مجلس حاضر خواهیم شد.

رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات افغانستان تصریح کرد که یک عضو کمیسیون انتخابات برای پاسخ به پرسش‌های نمایندگان کافی است تا به پارلمان برود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار