برداشت محصول به از 300 هكتار باغات شهرستان بردسير آغاز و پیش بینی می شود امسال در مجموع 2400 تن محصول از باغات این شهرستان برداشت شود.

برداشت 2400 تن به از باغات شهرستان بردسيربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ سبك خيز مدير جهاد كشاورزی شهرستان بردسير گفت: در حال حاضر سطح باغات به اين شهرستان 300 هکتار می باشد و پیش بینی می شود امسال در مجموع 2400 تن محصول از باغات به این شهرستان برداشت شود.

وی اظهار داشت با توجه به مسائل اقتصادی و باردهی سریع این محصول، به طور متوسط از سال چهارم عمر درخت، باردهی اقتصادی شروع و در صورتی که ارقام اصلاح شده با عملکرد بالای تولید کاشته شود و شرایط کاشت و داشت و برداشت و مدیریت باغ خوب باشد، هر هکتار به، درآمد اقتصادی قابل توجهی برای باغدار خواهد داشت.

به میوه‌ای خوش طعم و معطر از خانواده سیب است و اگر چه به صورت خام خوردنی است ولی اغلب پخته آن را به صورت مربا یا در غذاهای مختلف مصرف می‌کنند.

محصول به برای درمان بسیاری از بیماری‌های عفونی موثر است و در مصارف داخلی کشور به صورت مربا و همچنین به همراه سایر محصولات فراوری شده به شکل خشکبار و محصولات به دانه در رابطه با بحث گیاهان دارویی استفاده می‌شود.

 انتهای پیام/س

 

برداشت محصول به از سطح300 هكتار باغات شهرستان بردسير

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار