مدیر کل بهزیستی فارس گفت: تعداد ۳۵ هزار نابینا و کم بینای در فارس وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ موسوی مدیر کل بهزیستی فارس در همایش روز جهانی عصای سفید در شیراز با اشاره به وجود ۳۵ هزار نابینا و کم بینای فارس در استان است، گفت: هوش سرشار و عزت نفس بالا از ویژگی‌های منحصر به فرد نابینایان و کم بینایان فارس است.

وی با بیان اینکه رتبه‌های ۱۱ و ۴۶ کنکور سراسری دو نابینای فارس کسب کرده اند، افزود: اگر شرایط دسترسی و حضور نابینایان در جامعه فرآهم شود در عرصه فرهنگ و اقتصاد پیش قدم و موفق خواهند بود.

موسوی با اشاره به پیشگری، توانبخشی، توانمندسازی و بهره گیری از ظرفیت ثمن‌ها را رویکرد اصلی دولت در بحث معلولان به خصوص نابینایان اعلام کرد و اظهار کرد: با آموزش و در اختیار قرار دادن تکنولوژی به افراد باید اعتماد به نفس، خودباوری و خود اتکایی را در آنان تقویت تا زندگی شرافتمندانه‌ای داشته باشند.

مدیر کل بهزیستی فارس همچنین به اشتغال افراد نابینا در جامعه اشاره کرد و گفت: اداره کل بهزیستی فارس پارسال ٧٢٠ شغل برای این افراد ایجاد کرده است و ٤ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در بحث خود اشتغالی و کارفرمایی پرداخت شده است که امسال میزان این تسهیلات ٣ برابر شده است.
انتهای پیام/ر

اشتغال افراد نابینا با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار