معاون امور توان‌ بخشی سازمان بهزیستی فارس گفت: از 103 هزار معلولی که در سامانه پی ‌منت سازمان بهزیستی ثبت شده 14 هزار و 557 نفر کم‌بینا و نابینا مربوط استان فارس است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فیروزه نامجویان معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی فارس گفت: بیش از 90 درصد نابینایان جهان در کشور های درحال‌ توسعه، 10 درصد کشورهای پیشرفته و یک‌ درصد از جمعیت هر جامعه ‌ای را افرادی که دچار معلولیت‌ های بینایی هستند تشکیل می ‌دهند.

وی افزود: بیشترین معلولیت ‌های جسمی و اختلالات بینایی و کم‌بینایی شامل عفونت‌ های بینایی، مادرزادی و حوادث مربوط به کشور های عقب‌ افتاده به‌ ویژه آفریقا است که نیاز به توجه جدی از سوی سازمان ‌های جهانی دارد.

نامجویان ادامه داد: بیش از 80 درصد اختلالات بینایی قابل‌ پیشگیری است و در این مورد از هر پنج نفر چهار نفر می‌ توانند از نعمت بینایی برخوردار شوند.

او بیان داشت: توجه به روش ‌های پیشگیری و ارائه خدمات مشاوره‌ای ژنتیکی پیش و پس از ازدواج به زوج‌های جوان به‌ویژه برای گروه‌های پرخطر شامل سالمندان و کودکان از دیگر موارد مقابله با نابینایی و کم‌بینایی است.

معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی فارس تصریح کرد: سازمان بهزیستی هرساله از ابتدای آبان‌ ماه در پایگاه‌ های واقع در مهد های کودک و نیز مجتمع‌ های بهزیستی اقدام به غربالگری بینایی می‌کند که از مادران درخواست می‌ شود که در این طرح با سازمان بهزیستی همکاری کنند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار