همزمان با ۲۳ مهرماه روز جهانی عصای سفید از روشندلان موفق اردبیل با اهدای لوح سپاس و جوایزی در تالار دریا اردبیل تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهزاد ستاری، مدیر کل بهزیستی استان اردبیل در این همایش گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۱۰۰ روشندل در استان اردبیل وجود دارد که از این تعداد هزار و ۸۰۰ روشندل تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل قرار دارند.

وی افزود: تسهیلات ۱۸ تا۳۰ میلیون تومانی مسکن پرداخت شهریه روشندلان پرداخت مستمری و تهیه وسایل توانبخشی از مهمترین برنامه های حمایتی بهزیستی از قشر روشندلان است و همچنین بیش از ۵۰۰ میلیون تومان به ورزش معلولان در اردبیل اختصاص یافته است.

وی از اجرای طرح غربالگری تبلی چشم کودکان ۳الی ۶سال از آبان ماه در اردبیل خبر داد و افزود: این طرح در هزار و ۴۰۹ پایگاه ثابت و سیار انجام می شود و ۷۳هزار کودک تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

احمدپور مدیرعامل انجمن ناشنوایان استان اردبیل نیز خواستار حل مشکل اشتغال مسکن و مستمری روشندلان اردبیل شد و گفت: متاسفانه ساختمان انجمن روشندلان اردبیل اجاره ای بوده که این امر مشکلاتی را به وجود آورده و انتظار داریم از مسوولان استان ساختمانی برای انجمن روشندلان استان راه اندازی کنند.

 

انتهای پیام/ح

وجود بیش از 6 هزار روشندل در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.