معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز عرضه واکسن چینی در داروخانه‌ها را تکذیب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر حسین نیک نهاد معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مباحث مطرح شده درباره عرضه واکسن چینی آنفلوانزا در داروخانه‌ها را نادرست خواند و گفت: ایران هیچ واکسنی از چین وارد نمی‌کند.

وی افزود: ایران از هند و برخی کشور‌های دیگر واکسن وارد می‌کند، اما از چین هیچ داروی ساخته شده‌ای وارد نمی‌شود، ممکن است برخی از مواد اولیه دارویی را از چین وارد کنیم، اما همه دارو‌ها و مواد اولیه وارداتی اصالت دارد و شائبه‌ای برای استفاده از آن نیست.

نیک نهاد ادامه داد: فضاسازی‌ها در شبکه‌های اجتماعی و آنچه در این زمینه بیان می‌شود سندیت ندارد و مردم باید اطلاعات دارویی و پزشکی را از منابع مستند بگیرند و به هر چیزی که در فضای مجازی مطرح می‌شود اعتنا نکنند.

وی اظهار کرد: ما حتی یک عدد واکسن و داروی چینی نیز در بازار مصرف نداریم، مواردی که از آن به عنوان داروی چینی نام برده می‌شود حتی در بازار چین هم موجود نیست.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: دارو‌های مصرفی در چین گیاهی است و بیشتر این اظهار نظر‌ها برای مردم دغدغه ایجاد می‌کند، ممکن است برخی از واکسن‌ها حساسیت زا باشد، این موضوع لزوما به منزله بی کیفیت بودن آن نیست، اگر واکسن ایجاد تب و واکنش بدن نکند نمی‌تواند اثر واکسن داشته باشد، متاسفانه مردم با دیدن اولین واکنش‌های واکسن آنفلوانزا آن را به چینی بودن منتسب می‌کنند.
انتهای پیام/ر

ایران هیچ واکسنی از چین وارد نمی کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار