معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: طی ۲ روز گذشته حدود ۳۴ هزار کودک کمتر از ۵ سال در شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر با خوراندن قطره، در برابر بیماری مهلک فلج اطفال ایمن شده اند.

 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دکتر عباس جهان آرا از همکاری ۳۵۰ تیم دو نفره در اجرای این طرح خبر داد و پیش بینی کرد: تا پایان طرح ، حدود ۵ هزار کودک دیگر نیز واکسینه شوند.

وی با اشاره اینکه تیم های سیار نیز بطور همزمان در چهار شهرستان مشغول خدمات دهی هستند، افزود: این طرح در مورد کودکان مسافر، غیر ساکن، عبوری و همه اتباع بیگانه نیز توسط تیم های سیار اجرا می شود.

دکتر جهان آرا از ادامه طرح در منطقه تا پایان امروز خبر داد و خاطرنشان کرد: روز سه شنبه ۲۹ دی نیز به عنوان لکه گیری در نظر گرفته شده است تا افرادی که در منازلشان حضور نداشته و یا بنا به هر دلیلی کودکشان قطره دریافت نکرده اند،به فرزندانشان قطره خورانده می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بم از مردم خواست: در اجرای این طرح با تیم های ثابت و سیار مستقر در چهار شهرستان، همکاری کنند.

طرح خوراندن قطره فلج اطفال و مبارزه با این بیماری مهلک تا حد زیادی در کشور کنترل شده است و در استان کرمان فقط در شهرهای نزدیک به مرزهای شرقی، به منظور ایمن نگه داشتن کودکان، اجرا می شود.

انتهای پیام/س
برچسب ها: واکسن ، فلج اطفال ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.