مجری طرح زیتون وزارت جهادکشاورزی پیش بینی کرد: امسال نزدیک به ۸۵ هزار تن انواع زیتون در سطح ۸۴ هزار هکتار باغ تولید شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ احمد مستخدمی در بازدید خبرنگاران رسانه‌های ملی از باغات زیتون بخش طارم سفلی قزوین افزود: از این میزان سطح زیرکشت باغات، نزدیک ۳۵ هزار هکتار آن مربوط به مناطق سه گانه قزوین، گیلان و زنجان با عملکرد تولید بیش از پنج تن در هکتار است.

وی میانگین عملکرد کشوری را بیش از دو تن در هکتار بیان کرد.

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی گفت : ۱۸ درصد کل سطح باغات زیتون کشور قدیمی و فرسوده است و نیاز به بازسازی و جوانسازی دارند.

وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه با مجموع اقداماتی که صورت می‌گیرد، باغ‌های غیر اقتصادی و مسن نداشته باشیم.

وی افزود: افزایش عملکرد تولید زیتون به بیش از ۳ تن و نیز تولید ۲۰۰ هزار تن روغن زیتون تا پایان برنامه ششم در دستور کار قرار دارد.

به گفته مستخدمی با تلاش‌های صورت گرفته، خسارت مگس میوه زیتون به کمترین میزان در سال‌های اخیر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه روغن زیتون مورد نیاز کشور حدود ۱۲ هزار تن در سال است، گفت : نزدیک به پنج هزارو ۳۰۰ تن روغن زیتون از طریق تولیدات داخلی تامین می‌شود.

مجری طرح زیتون با بیان اینکه در تولید کنسرو زیتون به طور کامل خودکفا هستیم، گفت : تولید کنسرو زیتون بیش از نیاز داخلی است، از این رو هر سال بخشی از تولید داخل برای سال آینده ذخیره سازی می‌شود.

انتهای پیام/

 

بازدید خبرنگاران رسانه‌های ملی از باغات زیتون بخش طارم سفلی قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.