‌مدیرکل امور روستایی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: استان بیش از 6 هزار و553 روستای دارای سکنه دارد که سه هزار روستای آن جمعیتی افزون بر 20 خانوار دارند.

بیش از 6 هزار روستای سیستان و بلوچستان دارای سکنه استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  آرش جمال زهی گفت: بیش از 51 درصد جمعیت استان در روستاها سکونت دارند.


وی تصریح کرد: براساس سرشماری سال 95 از مجموع 2 میلیون و 775 هزار و14 نفر جمعیت استان یک میلیون و 427 هزار و 332 نفر در روستاها سکونت دارند.


جمال زهی در ادامه گفت: 100 میلیارد ریال تسهیلات صفر درصد در دو سال گذشته به مردم استان اعطا شده است.


مدیرکل امور روستایی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: این اعتبار به سه طرح تولید جوجه یک روزه، فراوری و ساخت سردخانه خرما در سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.


وی گفت: دو طرح دیگر شامل کارخانه فراوری مس و گردشگری سیستان و بلوچستان در حال دریافت 80 تا 100 میلیارد ریال تسهیلات صفر درصد در قالب طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته است.


مدیرکل امور روستایی استانداری سیستان و بلو چستان بیان کرد: علاوه بر این طرح‌ها 250 طرح کوچک و بزرگ نیز به دفتر امور روستایی برای دریافت تسهیلات کم بهره ارسال شده است.

انتهای پیام/گ

بیش از 50 درصد جمعیت سیستان وبلوچستان در روستاها ساکن هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار