روستا‌ها باید در اولویت برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی قرار گیرند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: روستا‌ها باید در اولویت برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی قرار گیرند

روستا‌ها باید در اولویت برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی قرار گیرند به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه ۵۱ درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‌دهند باید شیب برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به این سمت گرایش پیدا کند.


محمد تقی اوکاتی در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: از آنجایی که رها شدن هر روستا پیامد‌های مختلفی نظیر حاشیه نشینی شهر‌ها را به دنبال دارد و شهر‌های استان نیز پاسخگوی مهاجرت‌های آنان نیست باید به این بخش توجه ویژه شود.


وی ادامه داد: هم اینک نیز در حاشیه شهر‌های استان کمبود‌های مختلف بهداشتی، آموزشی و ... وجود دارد که در صورت عدم توجه به نیاز روستاییان شاهد افزایش این مشکلات خواهیم بود.


مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به هفته ملی کودک از ۱۴ تا ۲۱ مهر ماه گفت: هر چه کودکان بیشتر مورد توجه قرار گیرند سرمایه گذاری بهتری برای آینده جامعه خواهد بود.


وی افزود: برنامه ریزی صحیح امروز برای کودکان سبب می‌شود ما در دوران جوانی و میانسالی مدیران قوی‌تر و دلسوزتری برای جامعه داشته باشیم.


اوکاتی با اشاره به هفته پارا المپیک بر توجه ویژه به ورزش جانبازان و معلولان تاکید کرد و گفت: با توجه به رشادت‌های این قشر از جامعه ضروری است که ورزش آنان در حوزه‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/گ

روستاها باید در الوین برنامه های فرهنگی قرار گیرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار