مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان گفت: 60 نفر از فعالان روستایی استان در جشنواره ملی روستا در تهران شرکت کردند .

حضور 60 نفر از فعالان روستایی سیستان و بلوچستان در جشنواره ملی روستابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  آرش جمال زهی مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با تبریک روز ملی روستا و عشایر افزود : 60 نفر از اعضای شورای روستایی، دهیاران و نخبگان به نمایندگی از سایر روستاییان این استان در چهارمین همایش ملی روز روستا در تهران شرکت کردند.

جمال زهی تصریح کرد: همایش ملی روستاها امروز با حضور هزار و500 نفر از اعضای شوراها، دهیاران و نخبگان روستایی سراسر کشور در تهران در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: به مناسبت این روز مهم علاوه بر این جشنواره کشوری در تمام روستاهای سیستان و بلوچستان برنامه های مختلف پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: هم اینک بیش از 6 هزار و553 روستای دارای سکنه در سیستان و بلوچستان وجود دارد که افزون بر سه هزار روستای آن جمعیتی افزون بر 20 خانوار دارند.

وی با بیان اینکه افزون بر 51 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان در روستاها سکونت دارند گفت: هزار و 624 دهیار در روستاهای این استان فعالیت می کنند که 9 هزار و 200 نفر آنان عضو شورای روستاها هستند.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به مشارکت بالای زنان روستایی در فعالیت های سیاسی و مدنی گفت: هم اینک 430 زن در این استان عضو شورای روستایی هستند.

15 مهر در تقویم کشورمان به نام روز ملی روستا و عشایر نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ع

شرکت 60 فعال روستایی سیستان و بلوچستان در جشنواره ملی روستا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار