فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در ۶ماهه سالجاری بیش از ۱۵هزار تماس با سامانه ۱۹۷پلیس کرمان حاصل شده است.

بیش از ۱۵هزار تماس با سامانه ۱۹۷پلیس کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ سردار رضا بنی اسدی فر فرمانده انتظامی استان کرمان در ششمین روز از هفته ناجا در دیدار مردم با وی در این مرکز گفت: پلیس کرمان در سالهای اخیر تلاش های زیادی برای ارتباط قوی تر بین نهادهای انتظامی و نظامی و مردم انجام داد تا از این رهگذر به کاهش جرم وتاثیر بیشتر پلیس وخدمات نهادهای امنیتی برمردم کمک کند.


سردار رضا بنی اسدی فر افزود : یکی از مراکزی که در کرمان موفق به ایجاد این پل ارتباطی شده دفتر نظارت همگانی با تلفن 197 کرمان بوده است.


وی سامانه 197 را محل پیگیری مشکلات مردمی در حوزه انتظامی وامنیتی دانست وتصریح کرد : این سامانه مختص شهروندان عادی است وپرسنل انتظامی اعم از خانواده سربازان وظیفه وکارکنان پایور باید از طریق سامانه 147مشکلات خودرا پیگیری کنند.


وی توجه به اقدامات فرهنگی در راستای ساختن جامعه ای بهتر را مورد تأکید قرار داد و گفت : مردم چشم بیدار جامعه هستندودر هرکاری که مشارکت کنند موفقیت آن تضمینی است.


رئیس دفتر نظارت همگانی بازرسی پلیس استان کرمان هم گفت: دفتر نظارت همگانی بازرسی پلیس استان کرمان از سال 1378به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان انتظامی استان راه اندازی شده است و یکی از بهترین ومتمایزترین سامانه هایی است که در ناجا راه اندازی شده است.


سرهنگ نوربخش رشیدی افزود : مردم می توانند از طرق مختلف هرگونه تقدیر٬ پیشنهاد٬ انتقاد وشکایت خود را از عملکردپلیس منعکس کنند.


وی با اشاره به اینکه دفتر نظارت همگانی به صورت 24ساعته و شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است ، اظهار داشت :تماس ها درسریع ترین زمان ممکن رسیدگی می شودو مأمورین بازرسی نتیجه کاررا به آنها اطلاع می دهند.


رئیس دفترنظارت همگانی بازرسی پلیس استان کرمان گفت : کرمانی ها از هر نقطه استان که با شماره 197تماس بگیرند به مرکز استان وصل می شودو مأموران ما تاآخرین لحظه درخواست هم استانی هارا پیگیری می کنند.


سرهنگ رشیدی ارائه اطلاعات دقیق از سوی شهروندان را سبب رسیدگی بهتر به موضوع دانست و افزود: اطلاعات شهروندان کاملاًمحرمانه است. 


وی با بیان اینکه تمام مکالمات برقرارشده با این سامانه ضبط خواهدشد گفت: هم استانی ها علاوه برشماره 197می توانند با شماره تلفن های 0342185784-0342185757-0342185775-0342185785 ،ارتباط برقرار کنند.

سرهنگ رشیدی افزود : شهروندان هر روز از ساعت 7 تا 14 می توانند به مقر دفتر نظارت همگانی واقع در خیابان شهید ناصر فولادی- جنب پلیس آگاهی به صورت حضوری مراجعه کنند و جلسه دیدار مستقیم فرمانده انتظامی استان با شهروندان نیز هر دو هفته یکبار در همین محل برگزار می شود.


سرهنگ پاسدار قاسم اسدی، معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان هم که امروز فرمانده انتظامی استان را همراهی کرد از اعزام ۹۲۳سرباز در ششمین روز از هفته ناجا خبر داد.


وی افزود:مشمولان دیپلم، فوق دیپلم، زیر دیپلم و عادی امروز به مراکز آموزشی ۰۵کرمان، نیروی دریایی سیرجان، مرکز شهید آباده شیراز ، شهید کچویی کرج و شهید باهنر کرمان اعزام می شوند.


سرهنگ اسدی تصریح کرد: این سربازان به مدت ۲ماه به صورت آموزشی در مراکز آموزشی مرتبط دوره های نظامی، انتظامی را می بینند و بعد از پایان دوره به یگان های خدمتی جدید برای ادامه خدمت اعزام خواهند شدند.


در طول هفته ناجا به لحاظ انجام خدمات مضاعف به شهروندان هر روز جلسه ارتباط مستقیم مسئولین انتظامی استان با مردم برگزار و به صورت چهره به چهره به در خواست آنها رسیدگی و دستورات لازم صادر شد.


انتهای پیام/س

 

 ۱۵هزار تماس با سامانه ۱۹۷پلیس کرمان حاصل شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.