کریمی اصل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

37 درصد مددجویان استان تهران را سالمندان تشكيل می دهند

معاون حمايت و سلامت كميته امداد استان تهران گفت: 37 درصد جامعه مددجويی استان تهران سالمندان هستند که از اين تعداد 75 درصد را زنان و 25 درصد را مردان تشكيل می‌دهند.

پرداخت ماهیانه 100 هزار تومان برای نگهداری سالمندان تحت پوششعلی كريمی اصل، معاون حمايت و سلامت كميته امداد استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه در حال حاضر 95 هزار و 479 نفر در استان تهران تحت حمايت كميته امداد هستند، اظهار کرد: از این تعداد 35 هزار و 423 نفر را سالمندان تشكيل می دهند که در مجموع 37 درصد جامعه مددجويی استان تهران هستند و از اين تعداد 75 درصد را زنان و 25 درصد را مردان تشكيل می‌دهند.

وی با بیان اینکه 85 درصد از جمعيت سالمندان تحت حمايت كميته امداد استان تهران شهری و 15 درصد روستايی هستند، اضافه کرد: یک هزار و 763 سالمند بيمار صعب العلاج و زمين گير در استان تحت حمايت كميته امداد هستند که ماهانه 100 هزار تومان برای نگهداری هر سالمند در منزل به خانواده های آنها  پرداخت می شود.

کریمی اصل در خصوص اجرای طرح رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از 6 سال تحت حمایت، یادآور شد: با اجرای این طرح از اختلال در رشد جسمی و تکامل مغزی و کاهش بهره هوشی کودکان در آینده جلوگیری می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران در مورد نحوه شناسایی این کودکان گفت: پس از پایش کودکان توسط مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه‌ها، کودکان دچار سوء تغذیه به کمیته امداد معرفی و سبد غذایی مورد نظر کارشناسان تغذیه توسط این نهاد تهیه می‌شود.

 انتهای پیام/

پرداخت ماهیانه 100 هزار تومان برای نگهداری سالمند در منزل 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار