ساماندهی ورود و خروج دام از عرصه های منابع طبیعی و مراتع هرمزگان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،مجید پوربلیغی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: ساماندهی ورود و خروج دام در نهصد هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی و مراتع هرمزگان آغاز شد.

پور بلیغی افزود: این طرح در سه مرحله کنترل پروانه چرا و جلوگیری از ورود دام غیرمجاز ، شاخ شماری و کنترل دام مازاد بر پروانه چرا ، و خروج دام از مراتع اجرا می شود.
وی افزود: 12 گلوگاه برای جلوگیری از ورود و خروج دام درخارج از زمان تعیین شده در استان درنظر گرفته شده که هفت منطقه آن در حاجی آباد و پنج منطقه در رودان است.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: طرح ساماندهی ورود و خروج دام تا نیمه آبان ادامه دارد و در این مدت، دام های عشایر کوچرو نباید به مراتع استان وارد شود.
پوربلیغی پیش بینی کرد امسال بیش از هزار و پانصد خانوار عشایر با بیش از چهارصد و هفتاد هزار واحد دامی وارد شهرستان های حاجی آباد و رودان شوند.
وی افزود: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از تخریب مراتع و چرای زودرس ، سم کوب شدن مراتع ، کنترل پروانه چرا ، جلوگیری از ورود دام های بدون پروانه یا دام مازاد بر چرا است.
هرمزگان بیش از چهار میلیون هکتار مرتع دارد که سالانه حدود یک میلیون هکتار آن، بعلت کوچنده بودن عشایر و دامداران ساماندهی و کنترل پروانه چرا می شود.

انتهای پیام/ز

ورود و خروج دام در مراتع هرمزگان ساماندهی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.