بیش از پنج هزار مورد خدمت حقوقی و قضایی رایگان به مددجویان و نیازمند تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان طی شش‌ماهه نخست امسال ارائه‌شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جواد کرانی، رئیس اداره حقوقی کمیته امداد استان اصفهان بابیان اینکه مددجویان از مشاوره حقوقی رایگان ۱۰۴ وکیل نیکوکار بهره‌مند هستند، گفت: در شش‌ماهه سال جاری بیش از ۷۰۰ پرونده حقوقی مددجویی پیگیری شده است .

وی با اشاره به اینکه مددجویان به علت عدم تمکن مالی به وکلای نیکوکار معرفی می‌شوند، افزود: ۶۷۰ پرونده مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان در شش‌ماهه سال جاری از مشاوره حقوقی وکلای نیکوکار بهره‌مند شده‌اند.

کرانی با اعلام اینکه در شش‌ماهه سال گذشته دو هزار ۵۶۶ مورد خدمات حقوقی به مددجویان این نهاد ارائه‌شده است، گفت: در شش‌ماهه امسال بیش از پنج هزار و ۲۷۹مورد خدمات حقوقی به مددجویان ارائه‌شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ میز خدمت حقوقی باهدف تسهیل ارائه خدمات حقوقی به مددجویان تشکیل‌شده است، افزود: میز خدمت حقوقی برای کمک به مددجویان در امور حقوقی و ارتقای سطح آگاهی آنان ایجادشده و مشکلات حقوقی، عدم توانائی برای احقاق حق و پایمال شدن حقوق مددجویان تحت حمایت از دلایل تشکیل آن است.

کرانی بابیان اینکه مددجویان از پرداخت هزینه‌های دادرسی معاف هستند، افزود: افرادی که دارای مشکلات حقوقی هستند به کانون وکلا معرفی و نسبت به ارائه خدمات و پیگیری پرونده آن‌ها از سوی وکلای نیکوکار اقدام می‌شود.

وی پرداخت هزینه‌های دادرسی و کارشناسی مددجویان را از اقدامات کمیته امداد عنوان کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۳۵۶ مورد در جهت معافیت هزینه‌های دادرسی به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حقوقی کمیته امداد استان اصفهان از انعقاد تفاهم‌نامه بین این نهاد با کانون وکلای دادگستری به‌منظور برخورداری مددجویان از خدمات حقوقی و مشاوره‌ای خبر داد و افزود: طبق این تفاهم‌نامه ارائه مشاوره حقوقی در کلیه موضوعات حقوقی و خانواده ای برای مددجویان امدادرایگان می باشد.

 

انتهای پیام/م

 

در شش‌ماهه سال جاری بیش از ۷۰۰ پرونده حقوقی مددجویی پیگیری شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.