سرپرست مرکز بهداشت بجنورد گفت :در شهرستان بجنورد 24 مرکز جامعه سلامت و 75 خانه بهداشت روستایی به مردم، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ مریم پورآدینه سرپرست  مرکز بهداشت بجنورد در نشست با خبرنگاران افزود: هم اکنون در روستاهای استان  75 مرکز بهداشت وجود دارد که توسط بهیاران ارائه خدمات می کنند

وی با اشاره به سیاست‌های افزایش جمعیت و برطرف کردن مشکلات ناباروری گفت: باتکمیل دوره آموزشی تخصصی برای درمان ناباروری مرکز درمان ناباروری در خراسان شمالی تاسیس می‌شود.

مریم پورآدینه کاهش میزان مرگ کودکان در زمان حاملگی ،مبارزه با پدیده تک‌فرزندی و کاهش زمان بین موالید را از برنامه‌های وزارت‌ بهداشت  برای رشد میزان جمعیت عنوان کرد.

رئیس مرکز بهداشت بجنورد کاهش میزان مرگ مادران باردار در استان اشاره کرد و گفت: امسال فقط 3 مورد فوت مادران را داشته‌ایم که در مقایسه با سال قبل این میزان کاهش داشته است.

پورآدینه به نارس بودن نوزاد و سن بالای مادران را بیشترین علت مرگ نوزادان دانست و افزود: در دو سال گذشته، هفت زن باردار به علت بیماری های غیر واگیر فوت شدند.

وی افزود: مرگ و میر نوزادان از 12 و 35 صدم در هزار  در سال 90، به چهار و دو دهم در هزار در سال 95 کاهش یافت.

سرپرست مرکز بهداشت بجنورد همچنین افزایش سن ازدواج و کاهش فرزندآوری را یکی از علل کاهش جمعیت جوان برشمرد و افزود: هم اکنون هشت درصد جمعیت استان سالمند هستند.

سرپرست مرکز بهداشت بجنورد همچنین از برگزاری جشنواره ملی عکس قاب زندگی با هدف ارتقای پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با موضوعات تک فرزندی، ازدواج، تحکیم بنیان و پایداری خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی و احترام و تکریم سالمندان خبر داد.

وی افزود : تاکنون 150 اثر دریافت شده و در پایان 40 اثر منتخب به جشنواره کشوری راه خواهد یافت.

عکاسان علاقه مند به شرکت در جشنواره می توانند برای ارسال آثار و کسب اطلاع بیشتر از نحوه برگزاری جشنواره به سایت www.festival.nkums.ac.ir مراجعه و یا با کانال تلگرامی 09336514214 تماس بگیرند

انتهای پیام/آ

برگزاری جشنواره ملی عکس قاب زندگی در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.