سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بجنورد گفت: هم اکنون 48 درصد میانسالان شهرستان بجنورد تحت پوشش طرح خدمات نوین سلامت هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ مریم پورآدینه سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بجنورد گفت: 48 درصد از جمعیت میانسال این شهرستان در گروه سنی 30 تا 59 سال تحت پوشش طرح خدمات نوین سلامت قرار گرفتند و در این زمینه حداقل یکبار خدمات دریافت کردند.

وی با بیان این که این خدمات به مدت چهار سال است که در مراکز بهداشتی هر شهرستان به شکل رایگان، در یک زمان و مکان ارئه می شود،افزود: در این طرح تمام نیازها و مشکلات جسمی و روانی فرد مورد پیگیری قرار می گیرد و در صورت لزوم برای رفع مشکلات سلامتی به کارشناس تغذیه، روانشناس و پزشک متخصص ارجاع می شود.

پورآدینه اظهار کرد: در طرح خدمات نوین سلامت خدماتی از قبیل بررسی تناسب اندام و مشاوره برای لاغری، اضافه وزن، چاقی و چاقی شکمی، ارائه مکمل ویتامین D رایگان، اندازگیری فشارخون، قندخون، چربی خون و خطرسنجی سکته قلبی و مغزی ارائه می شود.

وی غربالگری سه سرطان مهم با استفاده از روش های نوین شامل سرطان پستان، دهانه رحم برای زنان و سرطان روده بزرگ برای مردان و زنان ازدیگر خدمات ارائه شده در این طرح است.

وی مهمترین هدف طرح خدمات نوین سلامت را پیشگیری از بیماری های خطرناک دوره سلامت میانسالی برشمرد و گفت: اکنون 53 درصد از جمعیت شهری و روستایی بجنورد از خدمات این مرکز برخوردار هستند این در حالی است که باید حداقل 70 درصد از جمعیت تحت پوشش باشند..

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بجنوردگفت: در زمان مراجعه به مراکز بهداشتی محل زندگی خود، برای تشکیل پرونده کارت ملی و سوابق بیماری، پرونده پزشکی، نتایج آزمایشگاهی قبلی و نتایج تصویر برداری های پزشکی قبلی خود را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/آ

ارائه خدمات درمانی به میانسالان شهرستان بجنورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.