عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت:اظهارات گستاخانه ترامپ باطل و بی اساس است، سپاه نهادی متعلق به ملت ایران است.

اظهارات گستاخانه ترامپ باطل و بی اساس است/ برجام یک قرارداد چندجانبه استمرتضی حاجی عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در گفت و گو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره لفاظی های آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و طرح قرار دادن نام آن در لیست گروه های تروریستی اظهار کرد: اظهارات گستاخانه ترامپ باطل و بی اساس است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی مردمی و متعلق به ملت ایران است.

عضو کمیته تعامل شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره اینکه آمریکا خواستار مذاکرات مجدد درباره برجام شده است عنوان داشت:آنچه که مقامات کشورمان بیان کرده اند موضع رسمی ملت ما است. برجام یک قرارداد چند جانبه بوده و دوجانبه نیست که یک طرف بخواهد از آن خارج شود‌.

وی افزود: آنچه که مسلم است با خروج آمریکا از برجام آن ذره اعتبار مانده آنها نیز در بین افکار عمومی و محافل سیاسی از دست خواهد رفت.

حاجی با تاکید براینکه برجام توافقی است که برای مفاد آن نیز سازوکاری پیش بینی شده است ، گفت: این یک روال پذیرفته شده است اما اگر کسی بخواهد در اصل برجام وارد مذاکره شود، قابل قبول نیست.

وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات درباره ادعای آمانو مبنی بر وجود ابهامات در بند t برجام بیان داشت: یک اراده بین المللی برای حل مسئله و اتهامی که علیه کشور ما مطرح بود شکل گرفت. این اجماع به یک نتیجه روشن رسید و سازوکار اجرایی و پیگیری آن هم مشخص است و در متن نوشته ها هیچ ابهامی نیست.

وی خاطر نشان کرد: آمانو تحت تاثیر آمریکایی ها قرار گرفته است و شایسته نیست یک نهاد بین المللی دست خوش تعبیرات غلط و بی اساس قرار آمریکایی ها قرار بگیرد و اعتبار خودش را زیر سوال ببرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار