خانواده یک نظامی صهیونیست که در جنگ غزه کشته شده بود، تهدید کرد شکایتی علیه «بنیامین نتانیاهو» طرح خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  هاآرتص؛ اعضای یک خانواده صهیونیست که فرزند خود را در جنگ غزه در سال 2014 از دست دادند، قصد دارند از «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به دادگاه عالی این رژیم شکایت کنند.

در عملیات «صخره سخت» رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که در سال 2014 انجام شد، «اورون شائول»، یک سرباز صهیونیست، کشته شد. خانواده این نظامی مدعی است جسد پسرشان نزد نیروهای جنبش مقاومت حماس به گروگان گرفته شده است.

پیش از این پرونده ای درباره پس گرفتن جسد دو نظامی صهیونیست کشته شده در نوار غزه به جریان افتاده بود و «لیور لوتان» به عنوان مسئول پرونده انتخاب شد؛ اما وی حدود یک ماه و نیم پیش و پس از سه سال قرار گرفتن در این پست، استعفا کرد. وی دلیل استعفای خود را محدود شدن اختیاراتش از سوی کابینه نتانیاهو و اینکه به وی اجازه کار و تحقیقات کافی داده نمی شد، عنوان کرد.

خانواده «شائول» اصرار دارد هرچه سریع تر مسئولی جدید برای رسیدگی به پرونده پسرشان انتخاب شود و اگر نتانیاهو کاری برای بازگرداندن جسد وی انجام ندهد، از وی به دادگاه شکایت می کند.

یک مقام صهیونیست مدعی است نخست وزیر پیگیر وضع این دو نظامی کشته شده هست و با خانواده آنها نیز تعاملات نزدیکی دارد. نتانیاهو در حال بررسی چند گزینه برای رسیدگی به پرونده است و به زودی شخص جایگزین را معرفی می کند.

 

انتهای پیام/

شکایت خانواده سرباز کشته شده صهیونیست از نتانیاهو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار