استاندار آذربایجان شرقی گفت:برای بهره برداری کامل خط یک و دو قطار شهری تبریز ، چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

بهره برداری خط یک و دو مترو تبریز نیازمند چهار هزار میلیارد تومان اعتباربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی دربازدید از روند عملیات اجرایی قطار شهری تبریز گفت : برای بهره برداری کامل خط یک و دو قطار شهری تبریز از 1285 میلیارد تومان اعتباری که از سال 92 تا کنون به این طرح اختصاص یافته 69 درصد سهم شهرداری تبریز و 31 درصد سهم دولت است.

وی افزود :سهم دولت و شهرداری برای تامین اعتبارات یکسان است اما با توجه به تنگناهای مالی ، سهم دولت با تاخیر و نیز کمتر از مبالغ تخصیص یافته تامین شده است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت : هم اکنون برای جبران دیرکرد تزریق اعتبارات ، دو راه داریم که با همکاری نمایندگان استان و نیز بهره مندی از منابع مالی خارجی انجام می شود.

وی افزود : بودجه سال 97 در حال تدوین است و تلاش می کنیم در لایحه بودجه آورده شود که به موجب آن اعتبارات ویژه ای برای تکمیل پروژه های مهم عمرانی کلانشهر تبریز اختصاص یابد و ضمن اینکه با همراهی بانک عامل در صدد افتتاح LC برای جذب فاینانس به میزان 420 میلیون دلار هستیم که این مبلغ در خط 2 صرف خواهد شد.

خدابخش گفت : در صورت تامین به موقع این منابع بهره برداری کامل از خط یک به طول 17.2 کیلومتر از ائل گلی تا لاله در پایان سال 97 انجام میشود.

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه هم گفت : خط یک دارای 3 فاز است که 2 فاز آن از ائل گلی تا میدان ساعت به بهره برداری رسیده و برای تکمیل آن 600 میلیارد تومان نیاز است.

پشمینه آذر با اشاره به پیشرفت 79 درصدی عملیات اجرایی خط یک، افزود : 12 رام قطار با 60 واگن در این خط فعال اند که برای تکمیل خدمات ، 180 واگن دیگر با مشارکت شرکت چینی ساخته شده است و به زودی تحویل میشود.

وی در خصوص اجرای عملیات خط 2 از پایانه قراملک هم گفت : این خط به طول 22 کیلومتر پیشرفت 30 درصدی دارد و 8 ایستگاه از 22 ایستگاه آن احداث وحفاری تونل آن هم تا 3 کیلومتر انجام شده است.

 

انتهای پیام/ش

پیشرفت 79 درصدی عملیات اجرایی خط یک قطارشهری تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.