به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛امیرحسن موسوی دیزجی معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران، روز پنجشنبه در جلسه اعضای شورای اداری راه آهن آذربایجان افزود: راه آهن جمهوری اسلامی ایران با جابجایی این تعداد مسافر در سال، 40 هزار میلیار ریال صرفه جویی در بخش سوخت، آلایندگی زیست محیطی و میزان فوتی دارد.
وی با بیان اینکه تبلور همه فعالیت های راه آهن در جابجایی مسافر است، اظهار کرد: در این راستا باید نهایت تلاش را برای جلب رضایت ارباب رجوع انجام داد.
معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران، از رده خارج کردن ناوگان بالای 45 سال و بکارگیری ناوگان با عمر 30 سال را بخشی از خدمات راهبردی راه آهن اعلام و اظهار کرد: توسعه قطارهای محلی و گردشگری در بخش مسافری به طور جدی پیگیری می شود.
موسوی، میزان مسافر جابجا شده با قطارهای حومه ای را 3/5 میلیون نفر در سال اعلام کرد و ادامه داد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش 90 درصدی برخوردار شده است.
وی نسبت به تلاش بیشتر تمامی کارکنان برای جلب بارهای ریل پسند و ارتقای کیفیت خدمات مسافری تاکید کرد.
امیر بهادر عبدالمحمدی، مدیر کل ساختمان و تاسیسات و سرپرست خدمات ایستگاهی راه آهن نیز با اشاره به توسعه ایستگاه تبریز از آمادگی این اداره کل برای استقبال از تبریز 2018 با توسعه فضاهای ایستگاهی، زیبا سازی مبلمان ورودی ایستگاه ها و تجهیز تمامی ایستگاه ها به امکانات مورد نیاز مسافر خبر داد و نسبت به اجرای سریع و پیگیری پروژه های در دست اقدام تاکید کرد.
مدیر کل راه آهن آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018، از آمادگی این راه آهن برای پذیرش گردشگران از نقاط مختلف جهان با اجرای پروژه توسعه ایستگاه های حوزه استحفاظی این اداره کل از جمله ایستگاه تبریز و جلفا، راه اندازی قطارهای حومه ای، زیبا سازی مبلمان ورودی ایستگاه ها و ارتقای کیفیت خدمات ایستگاهی خبر داد.
شاپور ارصلانی، نسبت به واگذاری اعتبار لازم برای عملیاتی شدن پروژه های تعریف شده در زمینه بهسازی و بازسازی خطوط راه آهن آذربایجان و افزایش سرعت قطارهای مسافری تاکید کرد.
پیش از این جلسه شرکت کنندگان از پروژه های در دست اجرای راه آهن آذربایجان بازدید کردند.
راه آهن آذربایجان در سال ۱۲۹۱ خورشیدی احداث شده و به عنوان اولین خط آهن رسمی کشور محسوب می شود.
خطوط ریلی راه آهن آذربایجان شامل ۴۶۷ کیلومتر خطوط اصلی در سه محور تبریز - جلفا، تبریز - رازی و تبریز - مراغه است که ۳۶۵ کیلومتر آن در آذربایجان شرقی و ۱۰۲ کیلومتر آن در آذربایجان غربی است.
راه آهن آذربایجان دارای ۲۵۰ کیلومتر خط فرعی و ۱۹۲ کیلومتر خطوط اصلی برقی در محور تبریز- جلفا، تبریز- مراغه (دانشگاه شهید مدنی) و ۲۰ کیلومتر خطوط فرعی برقی با داشتن پستهای فشار قوی ۱۳۲ کیلوولت در ایستگاه های تبریز، مرند و جلفا است.
انتهای پیام/خ