حفاری خط دوم ایستگاه قطار شهری تبریز، پس از یک‌سال تلاش مداوم به پایان رسیده و تجهیزات حفاری TBM با موفقیت از مسیر زیرزمینی این ایستگاه خارج شد.

پایان حفاری خط دوم قطار شهری تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛عملیات حفاری خط دوم متروی تبریز، سال گذشته با پایان حفاری ایستگاه شماره یک شدت گرفت و در مدت یک‌سال با تلاش شبانه روزی ۶۰۰ نفر از عوامل فنی مهندسی و اجرایی در عمق ۴۰ متری زمین به ایستگاه شماره دو رسیده است.

 

 

تا کنون ۳.۵ کیلومتر از مسیر زیرزمینی خط دو با لحاظ اصول زیرساختی حفر شده و با اجرای موفق عملیات حفاری دو ایستگاه نخست، پیش‌بینی می‌شود.

 

عملیات اجرایی و حفاری سایر ایستگاه‌ها، با توجه به فاصله‌های کوتاهی که از یکدیگر دارند، با سرعت به مراتب بیشتری پیگیری شود.

 

خط دوم متروی تبریز به طول حدود ۲۲٫۴ کیلومتر یکی از طولانی‌ترین مسیرهای مترو در کشور است.

 

 قطر حفاری این تونل 10متراست ودوخط رفت وبرگشت به طور موازی درکنار یکدیگر قرار دارد.

 

این خط، شامل ۲۰ ایستگاه است که از محدوده زمین‌های قراملک (کارخانه کود آلی) شروع شده، از طریق خیابان وحدت و میدان قراملک (اولین ایستگاه) و پس از عبور از زیر خیابان آخونی، خیابان قدس، سه راه امین، میدان دانشسرا، وارد خیابان عباسی شده و تا میدان شهید فهمیده امتداد یافته و در ادامه مسیر به سمت سه راهی ولیعصر، میدان استاد معین و در نهایت در میدان بسیج خاتمه می‌یابد.

انتهای پیام/خ

 

قطر حفاری  تونل قطار شهری تبریز۱۰ متر است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.