دومین سمینار بین المللی زبان های ایرانی مهر امسال در کرمان برگزار می شود‌.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  عباس آذر انداز دبیر علمی سمینار گفت: دومین سمینار بین المللی زبان های ایرانی با نگاه به شاخه زبان های ایرانی میانه ۲۳ و ۲۴ مهر در پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می شود‌.
وی با بیان اینکه در این سمینار دو روزه استادان و صاحب نظران ایرانی از دانشگاه های مختلف شرکت دارند، افزود: در این سمینار پژوهشگران و استادان برجسته ای از دانشگاه های برلین، فرانکفورت، لندن، بورد و پاریس شرکت دارند.
وی گفت: در این سمینار از مقام علمی شاهرخ وفاداری بانی تاسیس پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران تجلیل می شود.
آذرانداز دیدگاه های نو در زمینه زبان و ادبیات زبان های ایرانی میانه غربی( پارتی و فارسی میانه)، دیدگاه های نو در زمینه زبان و ادبیات زبان های ایرانی میانه شرقی( سغدی، بلخی، ختنی و خوارزمی)، نسخه شناسی متون ایرانی میانه، زیبایی شناسی اشعار بازمانده از زبان های ایرانی در دوره میانه، ریشه های باستانی ادبیات دوره میانه و تأثیر آن بر شعر و ادبیات پس از اسلام و فرهنگ ایرانی در دوره میانه( تاریخ، دین، هنر، اسطوره و باستان شناسی) را محورهای دومین سمینار زبان های میانه ایرانی عنوان کرد.
دبیر علمی سمینار گفت: این سمینار به همت گروه پژوهشی فرهنگ و زبان های باستانی و پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران دانشگاه شهید باهنر کرمان با همکاری دانشگاه گوته فرانگفورت و دانشگاه برلین در کرمان برگزار می شود.
زباهای ایرانی سه دوره باستان، میانه و جدید را پیموده اند.
انتهای پیام/ی

برگزاری سمینار بین المللی زبان های ایرانی در کرمان‌

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار