مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت :بیست هفتم شهریور ماه روز شعر و ادب فارسی را گرامی می داریم و این روز را به همه فارسی زبانان و دوستدارن شعر فارسی تبریک می گوییم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در پیامی، ٢٧ شهریورماه روز شعر و ادب فارسی را گرامی داشت، متن پیام به شرح زیر است:

بیست هفتم شهریور ماه روز شعر و ادب فارسی را گرامی می داریم و این روز را به همه فارسی زبانان و دوستدارن شعر فارسی تبریک می گوییم.

روز زبان و ادب فارسی یاد آور میراث گرانبهای تاریخ و نیاکان ماست . در این روز و در تمامی روز های سال ، شعر و ادب فارسی را ارج می نهیم که از عوامل اصلی وحدت ملی اقوام ایرانی با زبان های مختلف است، به روان پاک همه سخنوران زبان فارسی به ویژه استاد شهریار درود می فرستیم که شعرا و آئینه زلال روزگار بخشی از حافظه تاریخی ماست.

مقام معظم رهبری می فرمایند: "شعر و هنر، زیباترین قالب برای همه پیام های نوین و مایه گسترش و نفوذ این پیام ها تا هر سوی خطه وسیع دل ها و جان های انسانی است و شاعران و سخن سُرایان آگاه، همیشه توانسته اند والاترین معارف انسانی را در کتیبه روزگار با نقشی جاودانه، به نسل های بعد از خود بنمایانند." این کلام ارزشمند چونان چراغی فراراه تلاشگران این وادی ارزشمند و آسمانی است.

با گرامیداشت نام و یاد استاد محمد حسین شهریار و عرض صمیمانه ترین تبریکات به هنرمندان عرصه شعر و ادب، یاران و همراهان محافل و انجمن های ادبیِ سرزمین خواجو توفیق، سعادت و سلامتی پویندگان طریق ادب و معرفت را از ساحت فضل خداوند تبارک و تعالی مسالت دارم.

محمدرضا علیزاده احمدآبادی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان

انتهای پیام/ی

روز شعر و ادب فارسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار