کارشناس واحد ابزاردقیق شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از ساخت و تولید تجهیزات ابزاردقیق با استفاده از توان و دانش بومی متخصصان داخلی در این مجتمع گازی خبرداد.

خودکفایی در ساخت و تولید تجهیزات خارجی کمپرسور‌های تزریق گازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مسعود کرمانی زاده  افزود: پس از راه اندازی توربو کمپرسور‌های تزریق مجتمع ذخیره سازی شوریجه، مشخص گردید دو فقره تجهیزات ابزاردقیقی کمپرسور‌های تزریق (ترموکوپل‌ها و سنسور‌های دما) دارای میزان خرابی بالا و کیفیت پایین می‌باشند که برای تعویض هر یک از این تجهیزات بایستی واحد از سرویس خارج می‌گردید.


وی با بیان اینکه باز نمودن این تجهیز نیاز به صرف هزینه، انرژی و زمان بالایی دارد گفت: به دلیل عدم تامین این قطعات از سوی شرکت سازنده خارجی، تلاش‌ها در جهت خودکفایی و بومی سازی آن‌ها توسط متخصصان شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد آغاز و با پیگیری‌های صورت گرفته درواحد ابزاردقیق و انجام تست‌های متعدد، این تجهیزات ساخته و در سرویس قرار گرفت.
 
کارشناس واحد ابزاردقیق شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد افزود: ساخت این قطعات در راستای توجه به اقتصاد مقاومتی و تولید داخل می‌باشد که به همت متخصصان داخلی، تجهیزات ساخته شده با کارایی بیشتر از نمونه خارجی تست و با موفقیت نصب گردید.

کرمانی زادهگفت: با جایگزینی سنسور‌های دوبل دما در صورت ایجاد خرابی، بدون باز کردن کمپرسور، سنسور دیگری در سرویس قرار گیرد که از تعدد باز کردن پوسته‌ی کمپرسور‌ها جلوگیری می‌کند.

وی خاطر نشان ساخت: هر توربوکمپرسور دارای ۵۴ عدد سنسور دما و همچنین ۱۸ عدد ترموکوپل با قابلیت عملکرد در دمای ۷۵۰ درجه می‌باشد که با توجه به فشار و دمای بالای کاری بایستی از آلیاژی خاص برای تولید آن‌ها استفاده گردد.

کارشناس واحد ابزاردقیق شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت: هزینه خرید این تجهیزات خارجی بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال می‌باشد که این تجهیز با صرفه جویی ۹۳۰ میلیونی ریالی در واحد ابزاردقیق شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفت.
 

انتهای پیام//م. ه.
 

خودکفایی در ساخت تجهیزات کمپرسور‌های تزریق گاز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.