یک متخصص فارمالوژی گفت: اکثر گیاهان دارویی در کشور قابلیت رشد داشته و ما باید استفاده بهینه را در راستای تولید داروهای گیاهی ببریم.

 بهره نامناسب کشور از گیاهان دارویی/ ایران بهترین بستر رشد گیاهان دارویی را داردمهدیه حسینی متخصص فارمالوژی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: متأسفانه‌ منابع‌ و مواد‌غذایی سالم‌ در کشور کم است و همین مسئله‌ باعث بروز‌ بیماری‌های غیرواگیر‌ مختلفی‌ در دراز‌ مدت می‌شود.

 ایران‌دوست بیان کرد: غذاهایی‌ که در رستوران‌ها و فست‌فودها‌ به مردم عرضه‌ می‌شود به نظرم ارزش غذایی مناسب و کافی را ندارند و نمی‌توانند املاح‌ و مواد معدنی‌ ضروری‌ و مورد نیاز‌ بدن را تأمین کنند.

نقش پررنگ  گیاهان دارویی در پیشگیری‌ از ابتلای به بیماری‌

 وی ادامه داد: برخی از افراد گیاهان دارویی را به عنوان مکمل در نظر گرفته و در کنار داروهای‌ شیمیایی‌ برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌کنند که این کار اشتباه است زیرا گیاهان دارویی‌ نقشی پررنگ‌ و اساسی‌ در پیشگیری‌ از ابتلای‌ بیماری‌ها دارد و افراد باید‌ این نوع گیاهان را در سبد غذایی‌ روزانه‌خود قرار دهند.

متخصص فارمالوژی ادامه‌ داد: باید به گیاهان‌ دارویی‌ بهای‌ بیشتری داده شود‌ و از منابع آن استفاده‌ بهینه‌ صورت بگیرد و خوشبختانه‌ باید بگویم که کشورمان‌ از نظر‌ رشد‌ گیاهان دارویی‌ در وضعیت‌ مناسبی قرار دارد‌ و گیاهان‌ دارویی‌ در درمان‌ بیماری‌های مختلف‌ اثربخش‌ و سودمند‌ بوده و عوارض‌ کمتری‌ دارد‌.

حسینی یاد آور شد: باید نقش گیاهان دارویی در کشور پر رنگ تر شده تا با استفاده از محصولات آنها درمان بیماری های مختلف با عوارض کمتری انجام شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار