اگر رؤسای هیئت ها اراده کنند عزاداران شیرازی با جمعیتی بیش از اردبیل و زنجان به میدان می‌آیند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید تقی سهرابی مدیرکل صدا و سیمای فارس حضور مردم استان در دهه اول محرم را تحسین برانگیز توصیف کرد و گفت: در استان فارس و شهر شیراز بستر برای اجتماع بزرگ عاشورائیان فراهم است و پراکندگی دسته جات زیبنده سومین حرم اهل بیت (ع) نیست.

وی با اشاره به بیش از ۶ هزار هیات مذهبی ثبت شده در استان و نزدیک به ۵۵۰ هیات فعال در شهر شیراز در کنار سابقه بسیار ارزشمند تاریخی در برگزاری مناسک مذهبی این دیار با وجود علما، ادبا، مداحان افزود: این قابلیت‌های بی نظیر در کنار جایگاه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) نشان می‌دهد که اگر مسئولان مربوطه و رؤسای هیات به ویژه هیات با سابقه اراده کنند عزاداران شیرازی با جمعیتی بیش از اردبیل و زنجان به میدان می‌آیند.

این مقام فرهنگی تجربه موفق اجتماع باشکوه عزادارن در اربعین پارسال را شاهدی بر گفته خود آورد و تصریح کرد: آنچه به اجتماعات مذهبی ما شور و شکوه می‌بخشد بودن در کنار هم و هم صدا شدن در دفاع از قیام آقا ابا عبدالله الحسین (ع) است.

مدیرکل صدا و سیما فارس به برپایی نماز باشکوه ظهر تاسوعا و عاشورا در حرم مطهر شاهچراغ (ع) نیز اشاره کرد و گفت: عزاداران خود را مقید به برپایی نماز اول وقت در روز‌های عزاداری ابا عبدالحسین (ع) می‌دانند و زیباتر اینکه همه نمازگزاران در کنار هم به این واجب الهی می‌پرداختند.

انتهای پیام/ن

بستر برای اجتماع بزرگ عاشورائیان در فارس فراهم است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.