رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی گفت: ۱۴۰ نفر از روحانیون و مبلغات و وعاظ سنتی در دهه اول محرم به برنامه‌های عزاداری در شهرستان دشتی اعزام شدند.

۱۴۰ روحانی به برنامه‌های دهه اول محرم در دشتی اعزام شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت‌الاسلام سعید توکلیان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی اظهار داشت: طی دهه اول محرم شاهد برگزاری برنامه‌ها و مراسم متنوعی در سطح شهرستان دشتی بودیم که با حضور گسترده مردم این شهرستان روبرو بود.

وی با اشاره به مشارکت بیش از ۱۸۰ هیئت مذهبی آیین تاسوعای و عاشورای حسینی در شهرستان دشتی، خاطرنشان کرد: ۱۴۰ نفر از روحانیون و مبلغات و وعاظ سنتی در دهه اول محرم به برنامه‌های عزاداری در شهرستان دشتی اعزام شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی بیان داشت: در ایام عزاداری امام حسین (ع) اعزام مداحان به محافل سخنرانی، عزاداری و سوگواری در مساجد و هیئات مذهبی شهر‌های خورموج، کاکی، شنبه و بادوله و نیز روستا‌های بخش مرکزی، کاکی و شنبه و طسوج انجام شد.

وی ادامه داد: مردم شهرستان دشتی با شور و شعور حسینی یکبار دیگر ارادات خود به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را ثابت کردند و به دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت نشان دادند که نور اهل بیت علیهم السلام خاموش شدنی نیست.

توکلیان افزود: به همت هیئات مذهبی عزادای وابسته به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی ۸۰ هزار نفر در برنامه مساجد و حسینیه‌ها که در نیمه اول محرم الحرام در این شهرستان برگزار شد مشارکت داشتند.

وی اضافه کرد: مجالس سنیه زنی در شهرستان دشتی اکثرا به شکل سنتی مرسوم استان بوشهر است که خوشبختانه این نوع سینه زنی دارای کمترین آفات عزاداری است و مورد اقبال عامه مردم و همچنین متخصصین در امر دین نیز هست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی افزود: عزاداری سرور و سالار شهیدان در دشتی هر سال نسبت به سال گذشته پر رونق‌تر دنبال می‌شود که امسال نیز خوشبختانه با استقبال مردم عزادار و شریف این شهرستان برگزار شد.

منبع مهر

انتهای پیام/ف

 اعزام ۱۴۰ روحانی به برنامه‌های دهه اول محرم در دشتی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.