رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما از نظر اقتصادی دچار مشکل هستیم و برای حل آن باید حرکت مجاهدانه انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش بزرگ عاشورائیان شهرستان اقلید اظهار کرد: این همایش در ماه محرم یادآور حرکت و نهضت بزرگ عاشورا است و آشنایی مردم ما با نهضت حسینی در این جلسات عمیق‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جامعه آن روز از درون خالی شده بود و باید فکر و انقلابی آن را اصلاح و جامعه را از درون متحول می‌کرد، افزود: حادثه عاشورا و بعد از آن خطبه حضرت زینب (س) جامعه آن روز را متحول و درس‌های زیادی را برای آیندگان به همراه داشت چرا که این حادثه عظیم و غمبار مانند یک معجزه بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز راهی را که امام حسین (ع) برای ما روشن کرده اصلاح جامعه است و باید همواره در هر زمان و به اقتضای موقعیت جامعه در میدان حضور داشته باشیم.

علی لاریجانی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور تصریح کرد: ما از نظر اقتصادی دچار مشکل هستیم و برای حل آن باید حرکت مجاهدانه انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مشکل اقتصادی جز با رونق تولید حل نمی‌شود و منطقه اقلید منطقه‌ای مستعد برای سرمایه گذاری است که با داشتن نیروی انسانی خوب و زمین مساعد می‌توان کشاورزی را در آن گسترش داد.

وی ادامه داد: تسهیلات مناسبی برای رونق کشاورزی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است که امیدواریم با پرداخت این تسهیلات و حمایت از کشاورزان بتوانیم در این حوزه وارد عمل شویم.

علی لاریجانی با اشاره به اینکه برای حمایت از کشاورزان ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار با بازپرداخت چ. ۴ تا ۶ درصد به دستور رهبر معظم انقلاب از صندوق توسعه ملی اختصاص داده ایم، افزود: این تسهیلات باید هر چه سریعتر در اختیار کشاورزان و بهره برداران قرار گیرد.

وی بیان کرد: این تسهیلات برای جوانان تحصیلکرده در حوزه کشاورزی و برای استفاده درطرح‌های گلخانه‌ای، آبیاری‌های نوین، صنایع بسته بندی و تبدیلی در نظر گرفته شده است و جوانان می‌توانند با مراجعه فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها با ارائه طرح‌های خود این تسهیلات را دریافت کنند.

علی لاریجانی گفت: اگر این تسهیلات در حوزه کشاورزی بخوبی اجرا شود و نیاز‌ها را پاسخگو دهد بصورت سالانه در بودجه آورده خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در کل فضای کشور برای هماهنگی و توسعه شرایط مثبتی حاکم است، اضافه کرد: امروز هماهنگی خوبی بین سه قوه وجود دارد و تلاش می‌کنیم در صحنه بین الملل سرمایه‌های خوبی را برای رونق تولید و اشتغال جذب کنیم.

وی ادامه داد: استانداران می‌توانند از همه ظرفیت‌ها از جمله خطوط اعتباری بانک‌ها و جذب سرمایه گذاری و فاینانس برای پیشرفت و توسعه مناطق استفاده کنند.

لاریجانی گفت: تلاش می‌کنیم مشکلات مردم شهرستان اقلید را که امام جمعه، نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار اقلید مطرح کردند در مجلس بررسی و حل کنیم.

انتهای پیام/ن

همایش بزرگ عاشورائیان با حضور رئیس مجلس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار