مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: سال گذشته و امسال واکسیناسیون دامی علیه تب برفکی در سه فاز و به عنوان تنها استان در کشور بصورت رایگان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛مجتبی ورمقانی مدیرکل دامپزشکی استان کردستان دیروزدر مراسم تجلیل از مدیران و کارکنان نمونه دامپزشکی استان کردستان که در گرامیداشت هفته دامپزشکی در سنندج برگزار شد، با تسلیت ایام عاشورا و تبریک روز دامپزشکی، گفت: توفیقات دامپزشکی کردستان مرهون تلاش تمامی همکاران این مجموعه است که شبانه‌روز در مسابقه خدمت به قشر روستایی تلاش می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان ضمن اشاره به گستردگی و تنوع خدمات دامپزشکی، افزود: سال گذشته و امسال واکسیناسیون دامی علیه تب برفکی در سه فاز و به عنوان تنها استان در کشور بصورت رایگان انجام شده است.

 ورمقانی افزود: تاکنون، 800 هزار رأس دام سبک و 100 هزار رأس دام سنگین علیه این بیماری واکسینه شده‌اند.

 وی بیان کرد: هیچ مشکلی به لحاظ بیماری تب برفکی در کردستان وجود ندارد و به اندازه کافی واکسن خریداری شده و در صورت نیاز در نقاط مختلف استان مصرف می‌شود.

 مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: سال گذشته بیش از 50 درصد برنامه پیش‌بینی دامپزشکی محقق شد اما نسبت به سال عملکرد 94، حدود 145 درصد افزایش داشت.

وی ضمن اشاره به اینکه هیچ موردی هم از بیماری تب کریمه کنگو در استان کردستان مشاهده نشده است، گفت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هم سال گذشته تلفات زیادی در کشور داشت اما هیچ موردی از این بیماری در استان کردستان مشاهده نشد.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان همچنین افزود: امسال 175 تن ماهی خوراکی منجمد به کشورهای روسیه، عراق و امارات صادر شد و بدلیل حساسیت همکاران دامپزشکی، هیچ محموله‌ای برگشت نخورد.

وی با عنوان این مطلب که امروز در دورترین روستاهای کردستان خدمات دامپزشکی ارائه می‌شود، آموزش کارکنان دامپزشکی و بهره‌برداران، تجهیز و راه‌اندازی اتاق سرور، الکترونیکی کردن صدور پروانه، کشف و ضبط بیش از 300 کیلوگرم فراورده خام دامی و واکسیناسیون طیور 900 روستای کردستان علیه بیماری نیوکاسل با همکاری بسیج را از دیگر اقدامات اداره‌کل دامپزشکی در کردستان برشمرد.

انتهای پیام/ د م

  هیچ مشکلی به لحاظ بیماری تب برفکی در کردستان وجود ندارد 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار