مدیر قرآن و عترت سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان گفت: مسابقات قرآنی دارالقرآن بسیج استان اصفهان با محوریت سوره لقمان با شرکت ۲۰ هزار نفر برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عظیم هاشم‌زاده  دیشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دارالقرآن بسیج استان اصفهان طیف گسترده‌ای از مردم را شامل می‌شود، بنابراین همواره به دنبال اجرای طرحی بوده‌ایم که همزمان مهارت را در کنار تربیت قرار دهد.

وی افزود: با توجه به مفاهیم و نکات تربیتی که در سوره لقمان به ویژه در حوزه تربیت اسلامی نهفته است این سوره مبارکه انتخاب شد تا محور همه برنامه‌های این مجموعه در سال 96 باشد.

مدیر قرآن و عترت سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان با بیان اینکه مجموعه کتابی با عنوان "زندگی به سبک قرآن براساس سوره مبارکه لقمان" چاپ شد که به همراه یک سی دی در اختیار تمام حلقه‌های صالحین استان اصفهان قرار گرفت، گفت: هر یک از حلقه‌های صالحینی که به طور متوسط 10 نفر عضو داشت می‌توانست با یک یا دو تیم در مسابقات این طرح شرکت کند.

وی ادامه داد: هر تیم شرکت کننده در این طرح شامل یک سرپرست، حافظ سوره لقمان، شرکت کننده مفاهیم، خوش نویس و یک نفر فرازخوان برای برادران و مرتّل‌خوان برای خواهران است.

هاشم زاده بیان کرد: در مرحله نخست این طرح، 4 هزار تیم 5 نفره از سراسر استان شرکت کردند که پس از برگزاری مسابقات در سطح حوزه‌ها و نواحی، 200 تیم منتخب آنها به مرحله استانی راه پیدا کردند که 100 تیم خواهر و 100 تیم برادر در مسابقات استانی این مسابقات شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به دیگر طرح‌های دارالقرآن بسیج سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان اظهار داشت: طرح‌های قرآنی دیگری نظیر آموزش قرآن به روش پیامبر(ص) یا همان "اسوه حسنه" که با استفاده از مجموعه احادیث پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه(ع) پیرامون آموزش قرآن و گردآوری آنها صورت گرفته است، در این راستا کتابی با 16 فصل آموزشی به چاپ رسید که تا امروز 22 دوره از برگزاری این طرح می‌گذرد و در هرطرح به طور متوسط 50 مربی آموزش می‌بینند.

مدیر قرآن و عترت سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان از جمله طرح‌های دیگر دارالقرآن بسیج اصفهان را طرح محفل انس با قرآن کریم به صورت جهادی برشمرد و افزود: در هر روستایی که به دلیل فقر مالی، محفل انس با قرآن برگزار نشده است، یک محفل انس با بالاترین کیفیت را در آن روستا برگزار می‌کنیم.

وی از دیگر طرح‌های این دارالقرآن را طرح کارگاه تلاوت برشمرد و گفت: در قالب این طرح، در تمام شهرستان‌های اصفهان، جهت دستیابی آسان‌تر به مربی تلاوت قرآن، کارگاه‌های تلاوت در حال برگزاری است.

حجت الاسلام حمیدرضا قربانیان، دبیر برگزاری این دوره از مسابقات نیز از برگزاری رقابت 200 تیم در روز جمعه 14 مهر 96 خبر داد.

وی با اشاره به روش برگزاری مسابقات گفت: 200 تیم شامل 100 تیم خواهر و 100 تیم برادر در روز جمعه 14 مهرماه96 در شهرستان درچه به رقابت خواهند پرداخت که 14 نفر از بهترین داوران در 5 تیم به داوری این دوره از مسابقات می‌پردازند.

قربانیان افزود: به 6 تیم منتخب شامل 3 تیم خواهر و 3 تیم برادر هدایایی نظیر اعزام به کربلای معلا، اعزام به مشهد مقدس و جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری مسابقات دارالقرآن بسیج اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.