دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: بندر راهبردی چابهار به دلیل اتصال به آب های اقیانوسی و نزدیکی به کشورهای حاشیه اقیانوس هند و مناطق همجوار دریایی متحول کننده اقتصاد شرق کشور است.

بندرچابهار متحول کننده اقتصاد شرق کشور استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مرتضی بانک  دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با حضور در بندر شهید بهشتی اظهار داشت: دولت اقدامات خوبی برای توسعه زیرساخت های بندری چابهار انجام داده و مرحله نخست آن در آستانه بهره برداری است.

وی افزود: بندر چابهار می تواند کالاها مناطق همجوار را به کشورهای دنیا صادر کند و این امر منفعت خوبی برای اقتصاد ایران اسلامی دارد.

بانک  بیان کرد: افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر چابهار به هشت و نیم میلیون تن و در آینده به 83 میلیون تن موجب تحول اقتصادی و ایجاد هزاران شغل مستقیم و غیر مستقیم می شود.

وی گفت: بندر چابهار بزودی به یکی از بهترین فرصت های تجارت و ترانزیت تبدیل می شود و بسیاری از مشکلات اشتغال و توسعه نیافتگی را مرتفع می کند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: عملیات اجرایی مرحله نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از سال ۱۳۸۶ آغاز شده و هم اکنون با پیشرفت حدود ۸۶ درصدی در آستانه بهره برداری است.

بهروز آقایی افزود: در مرحله نخست ساخت پنج پست اسکله شامل ۲ پست اسکله کانتینری و سه پست اسکله کالای عمومی به طول هزار و 700 متر با اجرای عملیات لایروبی به میزان بیش از ۱۴,۵ میلیون مترمکعب، استحصال ۲۰۳ هکتار زمین از دریا، ساخت هزار و 650 متر موج شکن و نصب ۲۷ هکتار بلوک روسازی انجام شده است.

وی گفت: چابهار به عنوان گنج نهان در سواحل مکران، نویدبخش شکوفایی اقتصاد کشور و استان در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.


انتهای پیام /ع

چابهار  تنها بندر اقیانوسی ایران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار