رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: امداد و نجات از جمله مهارت‌ حیات اجتماعی کارآمد تبلیغی روحانیون است که تأثیر غیرمستقیم در رشد و تعالی نگرش مردم دارد که علاوه بر بحث تبلیغ خود نفس خدمت‌گزاری به مردم به تنهایی امری دارای هویت و اصالت و ارزشمند است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام محمد قطبی  امروز در همایش روحانی امدادگر استان اصفهان اظهار داشت: هسته مرکزی «تبلیغ» ترویج معارف دینی است اما طلاب و روحانیون می‌توانند با فراگیری مهارت‌هایی، این رسالت عظیم را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

وی افزود: در همین راستا یک روحانی می‌تواند با فراگیری مهارت کار با کودکان، دامنه کاری و مخاطبینش را توسعه ببخشد.

رئیس نمایندگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اصفهان اضافه کرد: برای افزایش ضریب تأثیرگذاری یک روحانی، لحن خوب برای روضه‌خوانی و با سوز دعا خواندن البته با اخلاص از مهمترین موارد است.

وی برای افزایش کیفیت فهم مخاطب گفت: یک روحانی ماهر از تمثیل برای شکل گیری دقیق‌تر استدلالات خویش بهره می‌برد.

قطبی جذابیت دادن به محتوا را از دیگر مهارت‌های یک مبلغ دانست و بیان داشت: گاهی محتواها یکسان است اما طلبه‌ای با استفاده از شعر و داستان و همچنین فراز و فرودهایی آنچنان محتوا را جذاب منتقل می‌کند که محتوا در ذهن مخاطب برای مدت‌های طولانی ماندگار می‌شود.

وی اذعان داشت: روحانی که قدرت برنامه‌ریزی، مدیریت و نظارت دارد را دارای میدان دیدی وسیع، دقیق و بهتر دانست که همچنین می‌تواند شرایط را پیش بینی کند و بهترین تصمیم را بگیرد.

رئیس نمایندگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اصفهان در خصوص توسعه کارکرد یک مبلغ با افزایش مهارت‌های هنری، اجتماعی و انسانی خاطرنشان کرد: اگر به طور مثال روحانی با مسائل اجتماعی مثل اعتیاد آشنا باشد تأثیرگذاری بیشتری در مخاطب خواهد داشت.

وی آشنایی با رسانه دیجیتال و نوین را از مهارت هایی برشمرد که سرعت کار و دسترسی به مخاطب را افزایش می‌دهند و بیان کرد: دسترسی به مخاطب بیشتر ممکن است کیفیت کار را تحت شعاع قرار بدهد اما با تلفیق و ترکیب تبلیغ چهره به چهره با اشتراک دستاوردهای آن در فضای مجازی شرایط افزایش سرعت کار را مهیا می‌کند.

قطبی عنوان کرد: امداد و نجات از جمله مهارت‌ حیات اجتماعی کارآمد تبلیغی روحانیون است که تأثیر غیرمستقیم  در رشد و تعالی نگرش مردم دارد که علاوه بر بحث تبلیغ خود نفس خدمت‌گزاری به مردم به تنهایی امری دارای هویت و اصالت و ارزشمند است.

وی در پایان درباره مبنای اساسی توسعه یادآور شد: برای آموختن و افزایش قدرت و احاطه علم با لطف و اذن الهی باید اقدام کرد و در برابر بحث «آموزش» زانو زد، روحانی امدادگر «مه‌رویان سرخ‌پوشی» هستند که لباس قرمز خدمت بر تن دارند.

 

انتهای پیام/م

 

ورود «مه رویان سرخ‌پوش» به وادی امداد و نجات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.